    From: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konta dla mlodziezy w Euro?
    Date: Sat, 16 Feb 2002 14:53:27 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@c22-246.icpnet.pl

    On 15 Feb 2002 13:44:04 +0100, <n...@p...onet.pl> wrote:

    >ja mówiłem o USD czyli United States Dollars.
    >i o kartcie visa (VE,...)
    >i chodzi mi oto żeby założyć tanie konto w polsce (lub zagranicą) w usd z kartą
    >VE (lub VC).

    O ile wiem karty VC podpiete do rachunkow w USD wydaje u nas tylko
    Pekao i BPH. W przypadku Pekao jest to odrebny rachunek walutowy, w
    BPH chyba prowadzny obok zwyklego RORu.
    Nie wiem czy moze je zalozyc osoba niepelnoletnia ale bardzo watpie
    zeby jakikolwiek bank dal karte wypukla osobie niepelnolentniej, chyba
    ze jako pelnomocnikowi do konta kogos dorosłego.
    O zadnych innych kart wydawanych w Polsce do rachunkow w innej walucie
    niz PLZ nie slyszalem.

    Jesli chodzi o samo oszczdzanie Euro to trzeba by pomailowac do
    bankow, zaden kont walutowych dla mlodziezy nie reklamuje ale mozliwe,
    ze w niektorych da sie takie konto otworzyc za zgoda opiekuna.
    Proponje popytac tam gdzie mozna otwierac samodzielne (niezalezne od
    RORu) konta walutowe, np w LG.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl