    From: "b." <f...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto bankowe
    Date: Wed, 03 Mar 2004 11:56:05 +0100

    Użytkownik m4ly napisał:
    > witam
    > zostalem "zmuszony" do zalozenia wlasnego konta bankowego...
    > za kilka dni koncze 19 lat
    > mozecie zaproponowac najlepsze rozwiazanie dla mnie ? tzn w jakim banku i
    > jakie konto najlepiej zalozyc ?
    >
    > z gory dziekuje za odpowiedz
    > pozdrawiam
    > m4ly`

    a jakie są założenia wstępne?
    np zero opłat? wysokie oprocentowanie?
    musisz wyłuskać czego oczekujesz od banku.

    i tak trochę subiektywnie (biorąc pod uwagę 'symulowane' pode mnie
    potrzeby):
    jeśli nie chcesz opłat a jednocześnie mieć oddziały (wpłaty na konto,
    różne dyspozycje - pełnomocnictwa, odbieranie kart (zawsze bezpieczniej
    niż przez poczte)) i możliwość prowadzenia konta przez internet
    (robienie przelewow, sprawdzanie salda i historii) a oprocentowanie za
    bardzo ciebie nie obchodzi (np kwoty na rachunku będą niskie i np szybko
    użytkowane na przelewy - płacenie za rachunki przez internet bardzo
    wygodne, darmowe i nie trzeba stać w kolejkach) to polecałbym LUKAS BANK
    z pakietem e-konto ( http://lukasbank.com.pl/ ), dodatkowym mankamentem
    jest opłata 1zł miesiecznie za używanie karty visa elektron (takiej
    której możesz używać w sklepach i bankomatach) opłata jest zwracana
    jeśli w ciągu miesiąca zrobisz zakupy kartą (ogólnie operacje
    bezgotówkowe) na kwotę 300zł

    jeśli nie są ci potrzebne oddziały, konto ma byc transferowe, np
    pracodawca ci wpłaca kasę a ty chcesz ją mieć jak najszybciej w portfelu
    to dobrym rozwiązaniem jest Volkswagen Bank ( http://vwbankdirect.pl/ )
    tutaj w porównaniu do takiego Lukasa mankamentem jest chyba dla ciebie
    czas zakładania konta - będzie to trwało koło miesiąca (w lukasie konto
    masz funkcjonalne na drugi dzień, kartę dostajesz po kilkunastu dniach)
    jednak w VWBank masz dość wysokie oprocentowanie 3,5% (jak na polski
    rynek bankowy jest to całkiem całkiem) wypłatę ze wszystkich bankomatów
    (pod warunkiem że wyjmiesz 400zł) i naprawdę zero opłat za prowadzenie
    rachunku (nawet bez tej złotówki)

    jeśli nie interesuje ciebie bank z dostępem przez internet to zwracaj
    uwagę na miesięczną opłatę za prowadzenie konta, dostępność bankomatów z
    których bez dodatkowych opłat można wyciągnąć pieniądze i w zależności
    od planowanego salda na rachunku - oprocentowanie.

    pozdrawiam

    b.