-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
From: "kashmiri" <k...@i...pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: konto bankowe za granic± - pomocy!
Date: Sat, 23 Feb 2008 17:51:49 -0000
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 259
Message-ID: <fppme6$8ld$1@news.interia.pl>
References: <d...@n...home.net.pl>
<aqKvj.5247$582.3465@newsfe4-gui.ntli.net> <fpp4qk$hsk$1@news.interia.pl>
<f...@n...home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: cpc1-barn6-0-0-cust843.brnt.cable.ntl.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_02BD_01C87644.C3C30210"
X-Trace: news.interia.pl 1203789063 8877 81.97.139.76 (23 Feb 2008 17:51:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 23 Feb 2008 17:51:03 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V12.0.1606
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 12.0.1606
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-Authenticated-User: kaacper % interia+pl
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:439101
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
news:f3690ed5307675c2bff469fc817955c5@news.home.net.
pl...
/...CIACH.../
> ps
> jak oceniacie brytyjskie banki w porównaniu z polskimi, możliwości, obsługa,
> funkcjonalność, bezpieczeństwo itp...
Moja ogólna ocena dla użytkownika detalicznego wypada raczej na niekorzyść bankowości
UK.
(-) Na minus:
a.. tragicznie niskie kompetencje konsultantów połączone z przekonaniem, że [cytat]
"brytyjski system bankowy jest najbardziej zaawansowany na świecie" [koniec cytatu].
b.. długi czas trwania przelewów zewnętrznych (3-4 dni robocze) - tak będzie do
czasu wprowadzenia Fast Payment System (maj 2008).
c.. ograniczona funkcjonalność bankowości internetowej (nic poza prostym podglądem
rachunków, wykonywaniem przelewów i zarządzaniem poleceniami zapłaty / zleceniami
stałymi).
d.. asynchroniczne rozliczanie transakcji nawet kartami debetowymi - tzn. brak
systemu "blokad", w związku z czym zawsze istnieje ryzyko zadłużenia konta (za co
banki pobierają bardzo wysokie kary - typowo 30 GBP, aż do 39 GBP jednorazowo).
e.. przelewy zagraniczne online tylko w niektórych bankach (HSBC) i tylko w
ograniczonych godzinach (np. 9-17).
f.. ograniczone opcje kont walutowych: albo w ogóle brak takiej opcji, albo jest to
wyłącznie opcja płatna; ponadto wypłaty w walucie niemożliwe bez podwójnego
przewalutowania.
g.. brak kart rozliczanych w innej walucie niż GBP, za transakcje zagraniczne
pobierana jest prowizja (typowo 2.5 - 3%; wyjątkiem jest parę kart kredytowych, np.
PostOffice credit card).
h.. karty debetowe typu Visa Debit albo Maestro traktowane są jako "ekskluzywne"
(podczas gdy w Polsce wchodzą do standardowej oferty banku).
i.. niskie zabezpieczenia dot. identyfikacji użytkowników w oddziałach (parę razy
wydałem zlecenia dot. mojego konta "na gębę" - była to m.in. wymiana karty debetowej)
- związane z brakiem jednolitego "dowodu tożsamości".
j.. krótkie godziny otwarcia oddziałów (rzadko kiedy dłużej niż do 17:00).
(+) Na plus:
a.. podstawowa funkcjonalność jest w każdym banku bezpłatna (standardowy pakiet
bezpłatnych usług to: założenie/utrzymanie konta, przelewy krajowe, karta debetowa do
konta, comiesięczne wyciągi papierowe, książeczka czekowa).
b.. wydawane są wyłącznie karty chipowe (z wyjątkiem przedpłaconych kart
Visa/MasterCard rozprowadzanych przez firmy typu Prime czy IDT).
c.. zdecydowanie lepsze zabezpieczenia przed kradzieżą tożsamości (z wyj.
przedostatniego punktu powyżej), monitorowanie zmian adresu klienta.
d.. możliwość obsługi wyłącznie za pomocą poczty (z wyjątkiem sytuacji, kiedy adres
klienta nie jest jeszcze potwierdzony w BIK) - bardzo istotne dla osób
niepełnosprawnych.
e.. w większości okienek zainstalowany jest system wzmocnienia (dla urządzeń,
którymi posługują się osoby niedosłyszące); każdy bank (jak i każda instytucja
publiczna) umożliwia obsługę telefoniczną osobom głuchoniemym (za pośrednictwem
systemów Teletext).
f.. bezpieczeństwo dostępu do konta online jest większe (zwł. w porównaniu z
poslkimi bankami mBank i Citibank): wymagane jest podanie losowych cyfr PIN-u (np.
HSBC) albo wielu różnych haseł (np. Halifax).
g.. bardziej rygorystyczne prawo nakazujące dokładne informowanie i ostrzeganie
klienta przez bank (wyraźnie zauważalne w przypadku ofert kredytowych).
h.. dużo bardziej zaawansowany zakres informacji przekazywanych do / odbieranych z
biur informacji kredytowej - obejmuje też np. bankructwa, uzgodnienia z
wierzycielami, fakty zaginięcia/ukrycia się, kradzież tożsamości, itd.
i.. banki mają generalnie lepiej wypracowane systemy lojalnościowe (im dłużęj w
jednym banku, tym zauważalnie lepsze warunki).
j.. oferta dla osób o szczególnych wymaganiach (Polacy, Hindusi, muzułmanie).
k.. lepsze oferty dla dużego biznesu (nie kryjmy się, duży biznes to w Polsce
rzadkość - w przeciwieństwie do Wlk Brytanii).
Jak widać, poważne minusy są w sprawach codziennego użytku; plusy dotyczą raczej
ogólnej koncepcji całego systemu bankowości (typu: prawo równego dostępu/traktowania,
prawo do informacji, itd.).
> ps2
> zauważyłem, że aby się zalogować do hsbc wystarczy podanie loginu! czy
> faktycznie nie ma tam hasła lub czegoś podobnego? jak autoryzuje się
> przelewy?
Podajesz login (który składa się z liter "IB" oraz numeru klienta), a na następnym
ekranie datę urodzenia i trzy losowe cyfry z hasła.
Po zalogowaniu żadna autoryzacja nie jest wymagana aż do wylogowania.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.02.08 17:58 kashmiri
- 23.02.08 20:04 swen
- 24.02.08 00:32 kashmiri
- 24.02.08 12:47 MarekZ
- 24.02.08 13:22 swen
- 24.02.08 13:45 swen
- 24.02.08 14:22 MarekZ
- 24.02.08 14:38 swen
- 24.02.08 14:57 MarekZ
- 24.02.08 15:02 kashmiri
- 24.02.08 15:18 kashmiri
- 24.02.08 15:21 kashmiri
- 24.02.08 15:25 MarekZ
- 24.02.08 16:25 kashmiri
- 24.02.08 18:02 MarekZ
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...