    From: "Glenn" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto firmowe, gdzie najtaniej ???
    Date: Tue, 10 Jun 2003 14:20:07 +0200

    T00bi wrote:

    > tego tyle jest w tych tabelach, że nie wiem co wybrać ...

    Sprawdż opłaty za usługi, z których zamierzasz korzystać.

    > w VW jakaś opłata za token 36zł rocznie ...czyli już 3 zł miesięcznie
    > .. czyli darmowe konto to nie jest ... ;/

    Jest darmowe jeżeli obsługujesz przez telefon. Jest też darmowe, jeżeli
    załozysz do tego prywatne e-direct (nie ma opłaty za token). Wtedy masz
    rozwiązanie podobne do tego, co opisałam na przykładzie mbanku. Wadą VW jest
    ich offlinowy system transakcyjny. Jeżeli w mbanku przelejesz pieniądze z
    konta firmowego na konto prywatne to dzieje się to online i od razu możesz
    je wypłacić z bankomatu. W VW saldo na karcie jest aktualizowane raz na
    dobę, więc przy przelewach wewnętrznych masz takie samo opóźnienie, jakbyś
    przelewał do innego banku.

    > zaś w mbanku :
    > Opłata za aktywację usługi mTRANSFER 5 zł (Miesięczna opłata za
    > korzystanie z usługi mTRANSFER 5 zł )... co to jest mTRANSFER?

    To jest opłata za przyjmowanie płatności od klientów na konto firmowe przez
    mTransfer. mTransfer jest usługą pozwalającą na zapłatę w sieci bezpośrednio
    z konta w mbanku. Dla klientów jest to usługa bezpłatna, natomiast jeżeli Ty
    jako przedsiębiorca chciałbyś na swojej stronie internetowej umożliwić
    płacenie klientom za Twoje usługi/towar mTranferem, to udostępnienie takiej
    możliwości kosztuje Cię 5 zeta. Ciebie to nie dotyczy (sklep, jak
    zrozumiałam zakładasz w realu :-))))

    > mam konto w ING Śląski ... z niego mam za darmo przelewy ... i wpłaty
    > na konto w okienku też mam za darmo ... placówka jest 50 metrów on
    > miejsca gdzie będe miał sklep ... więc chce wykorzystać to ..

    Niezależnie, co wybierzesz (VW czy mbank) wykorzystasz ING do wpłat/wypłat.

    > co wybrać ??? VW czy mBANK ?

    IMHO mbank, bo w VW żeby ominąć opłatę za token musisz założyć rachunek
    prywatny lub zdecydowac się na obsługę tylko telefoniczną. W tym drugim
    przypadku będziesz ponosił opłaty za przelewy ZUS/US, bo w VW takie przelewy
    są darmowe tylko przez net (a do netu musisz mieć token).

    > jak się doczytałem z firmowego konta będe musiał robić przelewy do
    > ZUS ... a resztę mogę z prywatnego ...

    Sprawdź umowę o ROR z ING - najpewniej jest tam zakaz dokonywania płatnośći
    związanych z DG z konta ROR. Jeżeli będziesz tak robił, a ktoś w ING się
    tego dopatrzy mogą wymówić Ci umowę.

    > gdzie są jakieś ukryte opłaty? tokeny, dostęp internetowy itd. ???

    Opłaty i mbanku i w VW są jawne - trzeba tylko czytać i wiedzieć z czego
    chcesz korzystać - a reszty usług po prostu nie zamawiać.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn