  • Data: 2007-10-14 16:05:22
    Temat: Re: konto osobiste - gdzie ?
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Raczko napisał(a):
    > Jaka wg Was jest alternatywa dla Multi? Co jest dla mnie wazne
    > (kolejnosc wymienionych cech ma znaczenie)

    Obawiam sie, ze nie ma alternatywy. Wszedzie jest tak samo lub (o
    zgrozo) gorzej.

    > 1. Rozbudowany i przejrzysty dostep do konta przez WWW (nie widzialem
    > jeszcze nic lepszego od Multi, wiec cos zblizonego) W tym punkcie
    > zawiera sie takze natychmiastowy podglad przez www blokad operacji
    > wykonanych karta np. wyplata kasy z bankomatu widnieje od razu na WWW, a
    > nie - jak w przypadku KK Citi - jest zalozona blokada, ale nie mozna
    > podejrzec co to za transakcja.

    No to niestety pozostaje tylko Multibank (lub mBank, ktorego nie
    chcesz). Cala reszta ma gorszy system online.

    > 2. Darmowe wyplaty ze wszystkich bankomatow w Polsce

    Taka opcje to ma raczej niewiele bankow. Obecnie BOŚ i chyba tyle.

    > 3. Jak najmniejsza biurokracja/jak najszybsze zalatwianie spraw
    > (przyklad: w Multibanku aby przeksztalcic Multikonto Ja na Multikonto My
    > i dodac wspolwlasciciela musialem przyjsc do banku na nastepny dzien.
    > Pan w oddziale poinformowal mnie, ze nie ma mozliwosci zrobic tego w tym
    > dniu w ktorym bylem w banku z prosba o taka operacje, poniewaz musza
    > recznie wypelnic umowe a to trwa :/

    Moze byc jeszcze gorzej. Ja np. chcialem zmienic typ karty w Millenium
    to dopiero (!!) trzeci oddzial stwierdzil, ze takie cos jest mozliwe. W
    dwoch poprzednich oddzialach nikt (nawet kierownik !) nie wiedzial, ze
    taka opcja istnieje. Pomijam juz "zlote rady", niektorych pracownikow
    przez ktore placilbym po 200zl za wznowienie karty. Pod tym wzgledem
    Multibank nie jest najgorszy. Ja swojego czasu tez chcialem zrezygnowac
    z konta w Multi i tak sie bujam miedzy roznymi bankami (konto w Multi
    jeszcze mam) i stwierdzam, ze ich konto i obsluga nie sa najgorsze. W
    takim ING wszystko jest zalatwiane w tzw. komunistycznym stylu, o
    Millenium juz pisalem wyzej.

    Jak dla mnie obecnie istnieja tylko dwa banki warte uwagi : Citi oraz
    Multibank. Oczywiscie mam tu na mysli ROR, bo KK to mozna miec
    praktycznie wszedzie.

    > 4. Darmowe przelewy przez internet
    > 5. Bank ma miec oddzialy (nie chce mBanku ani nic podobnego).

    To ma prawie kazdy.

    > 6. Nie wymagam darmowego konta ani darmowych kart debetowych. Niech beda
    > platne, jesli powyzsze warunki sa spelnione.

    No wlasnie ja tez szukam takiego banku :) Niestety w naszych (polskich)
    warunkach taki bank nie istnieje. Nie uciekam od oplaty za konto ale
    chcialbym miec za to cos w zamian. Cos innego niz niekompetentni
    pracownicy i procedury nie do przeskoczenia. Moja rada : zostan lepiej w
    Multi bo moze byc jeszcze gorzej. Ja np. mam w Multi tylko konto (z
    debetowki zrezygnowalem). Co prawda powiem wprost : konto trzymam
    jeszcze, bo obiecali mi KK z wysokim limitem. Jesli nic z tego nie wyjde
    to konto zamkne i moim glownym kontem bedzie Citi + mBank do
    oszczedzania (eMax+ i fundusze).

    --
    Mithos