  • Data: 2009-12-21 22:25:23
    Temat: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.12.2009 23:17, Rafał wrote:

    > I można nią płacić zdalnie, np. przez Paypal?

    PayPal przyjmuje platnosci karta Visa/MC - a niemiecka karta EC jest
    rowniez karta Maestro, wiec nie. Z drugiej strony, konto PayPal mozna
    zasilic przelewem - wiec tak.

    Ale w niemieckich sklepach internetowych do platnosci mozna po prostu
    podac numer konta - nie trzeba miec karty Visa czy MC.
    Tak wiec zdalnie w pewnym sensie da sie zaplacic.

    > Większość tych systemów
    > rozwijała się równolegle do Visy/MC. Więc to jest zwyczajnie bardziej
    > zaszłość historyczna niż rzeczywista potrzeba. W Polsce nie bardzo był
    > sens stawiania całego systemu od podstaw, skoro można było kupić gotowe
    > rozwiązanie, do tego powszechnie akceptowalne (poza Niemcami
    > oczywiście).

    Z tym, ze w dlugim okresie, korzystanie z takiego systemu jest drozsze.

    > Wyważanie otwartych drzwi chyba nie jest popularne w
    > bankowości. A do tego dodajmy legendarną pazerność polskiego
    > "przedsiębiorcy".

    W stylu 5% prowizji przy platnosci karta Polcardu? ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org