  • Data: 2009-05-19 15:02:03
    Temat: Re: kreacja pieniadza raz jeszcze
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    <c...@g...com> wrote in message
    news:d6a16602-46eb-43b5-90cf-586659bb0ea6@z7g2000vbh
    .googlegroups.com...
    On 19 Maj, 10:08, sorden <s...@w...pl> wrote:

    > Podsumowuja, moze jak zacieta plyta, ale przyznasz, ze mam racje - zalezy
    > mi
    > na tym aby to bylo jasne dla wszystkich. Bankier, z 1 tys z mennicy -
    > tworzy/kreuje 27 tys. w obiegu. kropka.
    Nie bankier (on jest tylko pośrednikiem, a w ogóle to bank bo bankier
    to sobie może) tylko deponenci i kredytobiorcy swoimi transakcjami
    doprowadzili do powstania pieniądza dłużnego. Od kiedy to dobrowolne
    transakcje stron są szkodliwe ?

    od czasu kiedy ci mówie że mam twoje 100 pln gdy tymczasem mam tylko 3,5
    pln'a w banku centralnym a reszte pożyczyłem Zdziśkowi na 30 lat i mam w "D"
    że jutro przyjdziesz i powiesz że chcesz kasę.
    To ostatnie sie zmeniło. Kiedyś w "D" nie mieli, ale teraz wiedzą że jak
    bedziesz chciał sprawdzić to sie sam w ten sposób powiesisz na "haku" a
    "bankierom" nic do twojego problemu. Mówili żeby nie sprawdzac...

    george