    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hioiteczny?
    Date: Fri, 26 Feb 2010 21:13:10 +0100

    > mój brat musi pożyczyć około 50 kpln. Nie pracuje, jednak ma dochody,
    > których - niestety nie może udokumentować.
    > Posiada własne mieszkanie (wartość około 100kpln), które przepisał mu
    > dziadek jakieś dwa lata temu. Gdzieś tam są klauzule, że jeśli je sprzeda,
    > to musi w jakimś czasie kupić kolejne itp.
    > Wracając do pożyczki - czy brat dostanie kredyt hipoteczny na takie
    > mieszkanie? Obawiamy się, że nie - brak jakichkolwiek dochodów.

    nie, gdyż nie ma zdolności kredytowej

    > Zastanawialiśmy się nad drugim rozwiązaniem - brat przepisuje to mieszkanie
    > mnie, a ja biorę kredyt (prawdopodobnie zdolność będę miał). Czy takie
    > rozwiązanie jest możliwe? Niby wszystko to najbliższa rodzina...
    można tak zrobić tylko:
    1. za przepisania mieszkania coś tam zapłacicie
    2. pożyczysz bratu 50kzł i oczywiście od tego brat płaci PCC
    3. pamiętaj, że będziesz miał ten kredyt w papierach czyli gdybyś chciał
    wziąć jakiś inny (dla siebie) to możesz go już nie dostać...
    4. sytuacja dość bezpieczna, bo jak brat nie będzie oddawał kasy to
    opchniesz lokal...

    niby wszystko w rodzinie, ale pamiętaj, że z rodziną to najlepiej się na
    zdjęciu wychodzi

    --
    pozdrawiam
    RobertS