  • Data: 2010-03-03 23:04:13
    Temat: Re: kredyt hioiteczny?
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    news:m3zl2p9poy.fsf@intrepid.localdomain...

    > Wlasnie. Jak to bylo? Tak - tak, nie - nie :-)

    Biale jest czarne (autor: Kaczynski inne slynne powiedzenia tego autora to
    TKM - Teraz Kurwa MY)

    > Nie, bo nie masz kasy. Ale jakbys mial (odpowiednia ilosc) - oczywiscie.
    > Bo wiekszej kasy nikt nie trzyma w skarpecie, tylko jej uzywa w jakis
    > sposob na rynku - wystarczy obserwowac rynek.

    A jesli znajdzie sie taki gosc co to zachce w gotowce? Nie moze?
    Jesli nie moze napisz dlaczego?

    > A kto powiedzial ze nie ma? Jaka widzisz zasadnicza roznice miedzy
    > wekslem i banknotem? Najlepiej taka, ktora cos zmienia w kwestii
    > palenia i efektywnie darowizny.

    No nie wyjasniles w koncu tej roznicy.

    > Bank emisyjny, albo np. banki emisyjne. No nie wiem, czy te pytania
    > trzeba czytac w jakis szczegolny sposob, zeby mialy jakis ukryty sens?

    Ok, czyli prezes NBP oraz moze pare innych osob decyduje ile dzis
    wydrukujemy kasy?

    > Nie wiem czy nadmiar. Zwykle jest tak, ze prawo do emisji pieniadza ma
    > bank lub banki emisyjne. Np. banki centralne.

    Jak wyzej, na czyje polecenie?
    Czy prezes moze miec lepszy dzien i zwiekszyc dodruk czy nie?

    > Podstawy tez sa rozne, np. partia albo inny rzad moze zamowic dwie
    > ciezarowki, prosto do swojej siedziby. Albo moze nie byc takiej
    > mozliwosci, a np. bank emisyjny sam moze udzielac tylko kredytow.

    Ale raz mowisz cos innego

    > Zastanow sie, w jaki sposob powstaje pieniadz i co to w ogole jest
    > pieniadz? "Bank note". Bank (emisyjny) wystawia banknot, w tym momencie
    > pojawia sie kredyt, a nie ma przeciez zadnych depozytow. Gdy ktos ten
    > banknot zaniesie do banku (jakiegokolwiek), pojawia sie depozyt, ale nie
    > bedzie on wyzszy od wysokosci pierwotnego kredytu, wiec maksymalnie
    > mozna wyjsc na zero. Z tego depozytu bank udziela jednak kolejnego
    > kredytu, wiec kredytow musi byc sila rzeczy wiecej.

    Czyli potwieradzasz wreszcie to co caly czas ci tlumacze (widac zaczynasz
    czytac:)) to dobry znak)

    > Metoda inflacji? A kto inny moglby to jeszcze zrobic?
    > Tzn. sa metody, np. spekulacja, ale to inna sprawa.

    Ale o co ci tu chodzi z ta inflacja?

    > Nie ponizaj sie az tak.

    To widac.

    > Napisalem "ustawe", nie pierwsza strone ustawy ani nie tylko tytul itp.
    >
    > Kto:
    > Art. 4.
    > NBP przysługuje wyłączne prawo emitowania znaków pieniężnych
    > Rzeczypospolitej Polskiej.

    No wiemy, wiemy. O tym nie dyskutujemy.
    Tak samo jak o tym, ze ma na to monopol.

    > Na czyje polecenie:
    > Art 2.1. NBP posiada osobowość prawną [...]
    > Emisja odbywa sie z wlasnej inicjatywy NBP, osoby prawne nie przyjmuja
    > "polecen" tego typu z zewnatrz, szczegoly sa w drugim rozdziale.

    Aha, czli prezes NBP sam decyduje ile dodrukuja kasy? Nie ma nad nim nikogo?
    Niesamowite! To prezes NBP jest chyba Bogiem w Polsce bo to on decyduje o
    zyciu i smierci ludzi...

    > Nie, mialem na mysli to, co napisalem, nie pisalem o zadnym programie
    > zadnej samoobrony.

    A przeczyta... duzo mitow na ich teamt sie rozwieje...

    > A. Lepper proponowal drukowanie gotowki (banknotow) w nieskonczonosc.

    Masz jakis przyklad, bno wierz mi, polityka iteresuje sie bardzo ale ani
    razu nie slyszalem by Lepper chcial dodruku pieniadza i to w
    nieskonczonosc... Myslale, ze w porgamie samoobry co jest o tym ale tam
    wrecz przeciwne rzeczy pisza:) Dlatego jak masz jakies namiary na takie
    slowa Leppera chetnie zobacze/poslucham

    > Czy w dalszym ciagu musze odpowiadac na to pytanie?

    To w jaki sposbo rzad np. Lepper przez ciebie wspomniany dodrukuje wiecej
    pieniedzy skoro to moze tylko NBP?

    > Rzekomo w ktorym dokladnie miejscu? Podaj przynajmniej numer artykulu.

    > Kazdy ma wieksza wladze od wszystkich innych ludzi razem wzietych,
    > w jakims swoim zakresie. Np. ja mam prawo wylacznej decyzji w sprawie
    > butelki piwa w mojej lodowce, prezydent z premierem nie maja do niej
    > nic. No chyba ze mi zona wypije, to bedzie fraud.

    Nie piszemy o twojej pozornej wladzy nad piwem.
    Bo sie okaze, ze to piwo ma nad toba wladze:)

    > A skad wiesz ze Kowalski w ogole ma dom na kredyt, a nawet jesli, to
    > moze w CHF? Zlotowka sie umocni i Kowalski bedzie zadowolony, a z wladzy
    > - nici.

    Skad wiesz, ze w CHF?
    Kazdy w Polsce ma kredyt w CHF w zlotych nik nie ma?
    To na co RPP czeka, bnich podnosza stpy procentowe skoro to nikogo nie
    uderzy...
    Naprawde nie wiesz o czym piszesz?
    Czlowieku stopy procentowe moga nawet zaowocowac w ciagu 3 miesiecy 30%
    bezrobociem...

    > Tzn. jak, ze RPP to obce banki? Ostatnio tak nie bylo, az strach
    > sprawdzac. Bank emisyjny tez jest obcy?

    Jesli w kraju 90% zasobow finansowych jest z zagranicy.

    > W emisji? No, spory raczej.

    serio?
    Wiesz, ze sie wykluczasz w tym co piszesz wyzej?

    > Nie wiem jak to sobie wyobrazasz. Zrywajac umowy kredytowe? Tak zupelnie
    > "wszystkie pieniadze"?

    Umowy kredytowe bank moze zerwac natychmiast. Bez ponoszenia konsekwencji.

    > Ostatnio przerabiamy chyba sytuacje, w ktorej banki zmniejszaja strumien
    > pieniedzy _do_ Polski?

    Ja nie pytam co przerabiamy ja pytam co bedzie jak wycofaja.

    > Gwaltowne (spekulacyjne akurat) wymiany na rynku walutowym mielismy juz
    > ladnych pare razy chyba?

    No i kto zarobil? Kowaski z kredytem w CHF?:))) Czy banki z tej 90% puli?
    Widzisz teraz co oznacza oddanie bankowosci w kraju... banki zagraniczne
    moga z polkaow w jedna noc zrobic nedzazy.... Wystarczy ze zrobia mala
    spekulacje na rynku walutowym i juz towja praca bedzie mniej warta od
    twojegoodpowiednika w grcji:)) ogarnietej kryzysem jak to w TV w Polsce
    mowia:))
    Popatrz jedna zabawa paru gosci a ty obrywasz.

    > Pomysl logicznie, jesli obawa jest przed RPP bedaca pod kontrola rzadu,
    > to jest to obawa o dzialania RPP, czy rzadu?

    RPP

    > Np. o to, ze rzad niekoniecznie bedzie chcial realizowac:
    > "Art. 3. 1. Podstawowym celem działalności NBP jest utrzymanie
    > stabilnego poziomu cen [...]".

    No i w ciagu ostatnich 2 lat np. zywnosc wywindowala o ponad 40%:)))

    > Ano nie oznacza. Podpowiem - duze banki zwykle tylko formalnie sa
    > "jakiegos panstwa". Kapital nie uznaje granic panstwowych, bank moze
    > miec glowna siedzibe w Bahrainie, i miec kapital USA, moze miec siedzibe
    > w USA i kapital rosyjski, albo jeszcze inny np. saudyjski, a niektorzy
    > napisza, ze caly kapital nalezy do jeszcze innego panstwa, takiego
    > malego na Bliskim Wschodzie.

    Bzdura. Mity wklepywane w Polsce bo w Polsce 90% to banki zachodnie.
    Zaden kraj poza Polska i krajami III swiata nie odda swojego systemu
    bankowego we wladnianie obcym kapitalem.