    From: "AAS" <A...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hip. w BPH - czy muszę tyle płacić za konto ?
    Date: 3 Jul 2006 11:31:05 -0700

    > 1. bank raczej nie obnizy oplaty za korzystanie z konkretnego konta
    > (masz srebrny sezam za 9,95),
    Czemu nie? A już wiem, bo doczytałem, że kolega już ma ten kredyt i
    konto, a myślałem, ze dopiero kazali mu zakładać. No to fakt,
    raczej nie obniży. Głupi nie są;-)

    > 2. nielegalne jest zmuszanie klienta do zakladania konta w przypadku
    > korzystania z kredytu hipotecznego (nie ma przepisow zakazujacych
    > takiego procederu)
    No wiesz, osoby biorące kredyt hipoteczny są zwykle tak przejęte i
    napalone, że nie zastanawiają się, kiedy doradca mówi im, że
    trzeba jeszcze tylko szybciutko otworzyć rachuneczek;-)
    Pewnie jak negocjowałeś z bankiem zapisy umowy [;-)] ustaliliście,
    że raty będą pobierane tego rachunku i zmiana tego wymagałaby
    aneksu do umowy. I pewnie za sporządzenie aneksu pobierana jest
    opłata zgodnie z TOiP i jak ją zobaczysz to stwierdzisz, że wolisz
    nadal mieć rachunek;-)

    > 3. poszukaj w ich ofercie jakiegos konta a'vista lub czegos podobnego
    > z minimalna funkcjonalnoscia, jezeli cos takiego znajdziesz to zmien typ
    > konta
    ;-) Wtedy zapłacisz tylko jakieś drobne za zmianę konta na tańsze,
    a potem zaoszczędzisz całe 3 złote miesięcznie. ....no chyba, że
    chciałbyś mieć dostęp do rachunku przez internet.
    Oczywiście jest też bezpłatny rachunek, ale żeby go mieć, trzeba
    wcześniej założyć ten płatny.

    pzdr.
    AAS