eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[kredyt hipoteczny] Artykul na www.bankier.pl - gdzie tu hak? › Re: [kredyt hipoteczny] Artykul na www.bankier.pl - gdzie tu hak?
  • Data: 2004-09-13 08:36:57
    Temat: Re: [kredyt hipoteczny] Artykul na www.bankier.pl - gdzie tu hak?
    Od: "axell" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > zmniejszenia

    http://www.bankier.pl/fo/article.html?article_id=119
    8784&type_id=1&order=priority&priority=2-20

    > mozna
    >
    > Wszystko jest ok. Pod warunkiem jednakze, iz zaoszczedzona kwote jestes w
    > stanie caly czas inwestowac ze stopa zwrotu wyzsza niz wysokosc odsetek od
    > kredytu. Ale to przeciez nic nowego. pamietam czasy, gdy ludzie brali
    > kredyty, by kupowac akcje podczas hossy 1993 roku. Szkoda, ze autor
    artykulu
    > nie wskazal miejsca, gdzie mozna osiagnac dochod przewyzszajacy odsetki od
    > kredytu :)

    Nie wgłębiałem się zbytnio ale chyba założenia w artykule były że zamiast
    szybciej spłacać kredyt oprocentowany 10% lepiej inwestować na 7%.
    Wydaje mi się że cały błąd obliczenia to różnica między ratą stałą a
    malejącą.
    Wg założenie przez 150 miesięcy należy tą różnicę inwestować, tylko że ta
    różnica w ciągu tego czasu się zmniejsza a nie jak było w założeniach cały
    czas wynosi tyle samo.
    Obecnie jest jeszcze podatek belkowy który jeszcze bardziej zmniejsza
    opłacalność takich manipulacji.

    pozdr axell