  • Data: 2007-01-30 15:02:35
    Temat: Re: kredyt hipoteczny - cesja polisy?
    Od: "lakis" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam'

    w Twoim przypadku będzie tak jak się obawiasz ponieważ cesję
    dokonujesz na rzecz Banku, czyli właścicielem mieszkania jest Bank, a
    w myśl ustawy o ubezpieczeniach wypłata może nastąpić jedynie
    właścicielowi bez względu na zakres ubezpieczenia i faktycznego
    płatnika składek. Tak samo jak w przypadku leasingu gdzie wypłatę
    zawsze otrzymuje firma leasingowa. Ale dotyczy to wyłącznie tzw.
    murów. Wyposażenie mieszkania ubezpieczasz na własne "konto" i
    wyłącznie dla siebie. Natomiast ważną rzeczą jest suma ubezpieczenia
    przy ubezpieczeniu dla banków ponieważ bank zawsze chce zabezpieczyć
    jedynie własną część ryzyka dlatego chcą do wysokości kredytu, a nie
    do wysokości właściwej dla wartości Twojej inwestycji. Kredytobiorcy
    często zapominają o "wpłacie własnej" i nie liczą jej do sumy
    ubezpieczenia.

    pozdrawiam