    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny - transze
    Date: Mon, 28 May 2007 20:07:31 +0200

    > Z pewnych względów zdecydowałem się na kredyt w Lukas Banku. Bank ten
    > życzy sobie aby do momentu wypłaty drugiej transzy były spłacane raty
    > malejące, a później kredyt będzie przeliczony na raty stałe. Jednak
    > przez ten rok będę musiał spłacać raty od całej kwoty kredytu a nie
    > tylko od tej części, która została uruchomiona. Czy jest to normalna
    > pratyka, czy tylko oni tak mają?
    >
    > pozdrawiam,
    >
    > kaliq

    logiczne byłoby płacenie odsetek TYLKO od kwoty wykorzystanego kredytu,
    no chyba, że bank ten pobiera takie same odsetki "za gotowość" do
    wyplacenia kredytu jak za uruchomione srodki

    w opisanej sytuacji nie ma znaczenia czy zaplacisz sprzedajacemu
    wszystko teraz czy dopiero czesc kwoty za jakis czas...bo koszty
    poniesiesz takie same

    wydaje mi sie, ze Lukas nieco sprawe udziwnil, na Twoim miejscu
    zapytalbym jescze w innych bankach jakie procedury stosuja, moze Lukas
    nie jest najlepszym bankiem dla Ciebie?

    --
    pozdr.
    RobertS