  • Data: 2005-09-15 13:48:40
    Temat: Re: kredyt hipoteczny w BOŚ, ktoś się doczekał? :)
    Od: "thom." <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Wedlug mnie w porzadku by bylo gdyby kurs po którym przeliczono franki byl
    > dnia podpisania umowy, ale w tym banku tak nie jest, chyba ze zalezy to od
    > oddzialu.

    Chyba w wiekszosci banków jes taka wlasnie procedura. W moim przypadku (BPH)
    rowniez brany pod uwagę jest kurs z momentu wnioskowania o kredyt (z dnia
    złożenia wniosku). Bank podejmuje decyzje i sprawdza zdolnosc kredytową wg.
    symulacji spłaty wnioskowanej kwoty kredytu.

    Ewentualna roznice walutowa bierze sie na siebie. Gdy od momentu zlozenia
    wniosku do uruchomienia kredytu (transzy) kurs wzrosnie (nadwyzka przelewana
    jest na moje konto :)), ale jesli kurs spadnie - niedobór trzeba dopłacic
    samemu.

    W BPH bez dodatkowych opłat (bez prowizji) mozna wystąpić o podwyższenie
    kwoty kredytu (oczywiscie po ponownym zbadaniu zdolnosci kredytowej) i
    pokryć powstałą roznice walutową. Jednak zasada jest ta sama. Troche to
    błedne koło przy tak duzych spadkach kursu CHF jakie mamy ostatnio. No ale
    od mneijszej kwoty roznica jest znacznie mniejsza wiec te 100-500 zł czasami
    trzeba dopłacic gotowka.

    pozdrawiam
    tomek.