eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikredyt mieszkaniowy w DB - przeliczenie długości okresu bez zgody klienta? › Re: kredyt_mieszkaniowy_w_DB_-_przeliczenie_długości_o
  • Data: 2009-01-07 22:32:46
    Temat: Re: kredyt_mieszkaniowy_w_DB_-_przeliczenie_długości_o
    Od: "katarynax" <k.proskura@WYTNIJ_TOjwconstruction.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wyja&para;niaj&plusmn;c zygzaczki :)

    witam, nas spotka&sup3;o to samo, poprosi&sup3;am doradce by obliczy&sup3; mi
    rat&ecirc; z normalnym
    obecnym liborem i um&oacute;wionym okresem kredytowania (skr&oacute;cili nam okres o
    5 i p&oacute;&sup3;
    roku) rata wysz&sup3;a ponad 1100zl ta&ntilde;sza! ... co z tego &iquest;e
    sp&sup3;acam kapita&sup3; i
    skracaj&plusmn; mi okres kredytowania jak manipuluj&plusmn; ostro kursem walut...
    op&sup3;aca im
    si&ecirc; przy niskim liborze &para;ci&plusmn;ga&aelig; od nas ca&sup3;y czas
    tak&plusmn; sam&plusmn; rat&ecirc; w naszym
    przypadku tracimy na ka&iquest;dym franku 0,40gr poza tym obliczy&sup3;am raty jakie
    do tej
    pory sp&sup3;aca&sup3;am o dziwo jak libor by&sup3; wysoki sp&sup3;aca&sup3;am o
    20-50 frank&oacute;w mniej.
    widoczniej nie op&sup3;aca&sup3;o im sie &para;ci&plusmn;ga&aelig; po niskim kursie
    wi&ecirc;cej frank&oacute;w. DB ma
    bardzo wysoki kurs sprzeda&iquest;y CHF a w dniu sp&sup3;aty jest wy&iquest;szy
    zawsze ni&iquest; dzie&ntilde;
    przed czy po.
    co do aneksu napisa&sup3;am juz podanie p&oacute;&frac14;niej dowiedzia&sup3;am sie z
    dw&oacute;ch &frac14;r&oacute;de&sup3; ze to
    tylko na 3 miesi&plusmn;ce i mam p&sup3;aci&aelig; 150z&sup3; co 3 miesi&plusmn;ce
    jak chce to przed&sup3;o&iquest;y&aelig;
    (oczywi&para;cie jak libor wzro&para;nie to kredyt sie wyd&sup3;u&iquest;a i tak
    ca&sup3;y czas wiec nie
    wiem w jakim terminie i w jakich kwotach b&ecirc;d&ecirc; sp&sup3;ca&aelig; ten
    kredyt)... m&oacute;j doradca
    z DB tez jest zszokowany sytuacj&plusmn;, podobno pisz&plusmn; pisma do
    zarz&plusmn;du by jednak
    zmienili ten zapis w umowie - ciekawe ile baniek na nas zarobili w styczniu -
    (w&sup3;a&para;nie ... ta sprawa dotyczy tylko rat r&oacute;wnych i m&oacute;wi o tym
    par 5 ust 4i 5).
    jednak w innych bankach przy ratach r&oacute;wnych nie robi&plusmn; takiego nr
    klientom, ka&iquest;dy
    z nas mia&sup3; obliczana zdolno&para;&aelig; na dany okres rozumiem ze jest
    ryzykowna walutowe
    ale wtedy spada libor (i odwrotnie) dojdzie do tego ze frank skoczy powy&iquest;ej 3
    zl
    i moja rata z 3000zl wyniesie 5000zl nie sta&aelig; nas na sp&sup3;at&ecirc; takiego
    kredytu.
    poczyni&sup3;am juz pewnie kroki (pracuje w firmie developerskiej, kt&oacute;ra juz
    dosta&sup3;a
    wysok&plusmn; kare za klauzule niedozwolone klienci mog&plusmn; sie
    powo&sup3;ywa&aelig; na ta decyzj&ecirc;
    urz&ecirc;du jak firma nie ust&ecirc;puje, drog&plusmn; s&plusmn;dow&plusmn;
    wcze&para;niej czy p&oacute;&frac14;niej klient wygrywa
    z firma (ja mam 20 lat na walk&ecirc; z DB, nie op&sup3;aca mi si&ecirc; stara&aelig;
    o nowy kredyt
    warunki sa teraz koszmarne a i na franku du&iquest;o strac&ecirc; - by&aelig;
    mo&iquest;e to sie nied&sup3;ugo
    zmieni) - s&plusmn;d zawsze stoi po stronie UOKiK. dzwoni&sup3;am do UOKiK mam sie
    skontaktowa&aelig; najpierw z Komisj&plusmn; Nadzoru Finansowego tel (22) 5487265
    czynne we
    wtorki i czwartki do 13.00 - jutro dzwonie. Je&iquest;eli Komisja nie pomo&iquest;e
    mam
    przyj&para;&aelig; z umow&plusmn; do UOKiK (22) 50-50-805. z do&para;wiadczenia w
    takich sprawach wiem
    ze je&iquest;eli co&para; jest nie tak (a wato sprawdzi&aelig;) trzeba
    zaatakowa&aelig; urz&ecirc;dy masowo
    wtedy szybciej dzia&sup3;aj&plusmn; a to, ze mamy taki zapis nie oznacza ze musimy
    sie do
    niego stosowa&aelig; je&iquest;eli b&ecirc;dzie to klauzula niedozwolona - a sami
    musimy sie o to
    postara&aelig; by to zauwa&iquest;yli - to DB mo&iquest;e tego
    po&iquest;a&sup3;owa&aelig; jak moja firma.
    reasumuj&plusmn;c piszmy jak najwi&ecirc;cej do UOKiK oraz do KNF warto
    sprawdzi&aelig; czy nie
    zosta&sup3;y naruszone nasze prawa i bank nie przekroczy&sup3; swoich
    uprawnie&ntilde;, warto
    prze&para;wietli&aelig; ca&sup3;&plusmn; umow&ecirc; bo kolejna rzecz, kt&oacute;ra
    mnie niepokoi to fakt ze mia&sup3;am
    obiecan&plusmn; mo&iquest;liwo&para;&aelig; sp&sup3;aty kredytu w CHF
    wystarczy&sup3;o to zg&sup3;osi&aelig; i od przysz&sup3;ego
    miesi&plusmn;ca robili bez problemu zmian&ecirc; na CHF a teraz podobno
    blokuj&plusmn; sp&sup3;aty w CHF.

    p.s. m&oacute;j doradca tez mnie zapewnia&sup3; ze oprocentowanie jest zmienne jak
    waluta w
    dwie strony! ten zapis zupe&sup3;nie inne brzmienia ma dzisiaj ni&iquest; 2 lata
    temu.
    --
    Wiadomość wysłana z serwisu Money.pl Zajrzyj na http://www.money.pl