    From: "Fotech" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt na uruchomienie spółki
    Date: Thu, 23 Sep 2004 19:47:12 +0200

    > nie warto zakładać na początku spółki:

    Zalezy jaki jest cel dzialania i ile osob w przedsiewzieciu bierze udzial

    > 1. Długo trwa - 2,3 mc a zanim powstanie nie ma sie pełnej "osobowości"
    > prawnej aby dzialać

    taki prawnik .. :)

    > 2. 50 000 zł(!)

    kapital zakladowy - czy nie powiedział Ci, że mozesz wniesc aport rzeczowy lub inna
    wartosc- w tym intelektualna? Znak towarowy? A np mieszkanie - przekształcone na
    siedzibe, czy tez samochod...

    > 3. Koszt założenia - kilka tysięcy.
    > 4. Rozwiązać spółkę też ciężko.

    z powodu jakiego ?

    > 5. Koszty operacyjne na początku duże ( w naszym przypadku 3 x ZUS )
    Hmm, oczywiscie jak jest Was 3 ch wspolnikow, to kazdy musi zajac stanowisko
    dyrektorskie w spolce i dostawac pensje? Nie wystarczy 1 prezes?

    > 6. Skomplikowana księgowość.

    Zwykła ksiegowosc, jedna osoba z tym sobie radzi bez kłopotu.

    > Mamy do siebie zaufanie, dlatego na razie zakładamy na 1 osobe, a reszta
    > dostanie notarialne upoważnienia do działania.

    Bzdety, mam nadzieje, ze nikt tego nie potraktuje jako rade, czesc pieniedzy
    stracicie, do tego zaufanie do siebie, i wasz przyjacielski uklad na dodatek.
    Bzdura! Bzdura!

    PS Sa jeszcze spolki osobowe ...
    Wojtek