  • Data: 2011-10-12 18:44:40
    Temat: Re: kredyt obrotowy - DG
    Od: RobertS <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Prosiłem o podanie konkretnych kwot do spłaty i wysokości prowizji.

    ale o RRSO nie pytałeś...

    Nie
    > wykluczam, że mogły się tam jeszcze czaić jakieś ubezpieczenia, ale nie
    > drążyłem tematu. Nie jestem nawet pewien, czy mógłbym zgodnie z prawem
    > uznać za koszt taką konsumencką pożyczkę (niby koszt poniesiony w celu,
    > ale...).

    pożyczka powinna zostać wykorzystana na cel konsumpcyjny = nie na DG
    (klient zazwyczaj musi się zgodzić na taki zapis), inna kwestia jest
    taka, że co zrobisz z tą kasą nikt nie sprawdza
    odsetki od takiej pożyczki NIE są kup

    > W każdym przypadku bez zabezpieczenia (pominąwszy przypadki tych poręczeń)

    takie poręczenie to jest zabezpieczenie, ale generalnie pytałem czy bank
    wymagał hipoteki

    > Przynajmniej idą z duchem czasu ;) Ale na dzień dobry zniechęciła mnie
    > TOiP, opłaty za wszystko co możliwe i w ramach promocji brak opłat za
    > dostęp do bankowości elektronicznej.

    ale promocję wymyślili ;-)

    > To jest bardzo dobre pytanie ;)
    >
    > Jeszcze przypomniało mi się, że PeKaO też ma coś dla początkujących, AFAIR
    > max. 20k. Ale nie wiem, czy dalej jest w ofercie. Warto też podpytać w BGŻ,
    > chyba wspominali coś o kredycie w wysokości dwumiesięcznych obrotów. Jako
    > jedyni też zaproponowali towar jako zabezpieczenie (chyba do 70% wartości
    > czy coś koło tego).

    no to napiszę Ci z doświadczenia, banki NIE CHCĄ udzielać kredytów
    startupom, min. 12 miesięcy prowadzenia DG + trzeba wykazywać dochód LUB
    mieć zabezpieczenie hipoteczne

    jak ktoś zaczyna to może dostać 20kzł w Multi, tak patrzą w BIK i robią
    scoring

    > Tyle to można dostać chyba tylko z sensownym zabezpieczeniem?

    to jedno, ale zawsze można spróbować w banku, w którym ma się konto i
    bank widzi jakie masz obroty; wszystko kwestia negocjacji - w cennikach
    takich ofert nie ma

    --
    pozdrawiam
    RobertS