  • Data: 2017-01-05 12:55:58
    Temat: Re: kredyty hipoteczne w PL
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 4 stycznia 2017 16:58:03 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
    wolno to zrobić za pozwoleniem banku"

    > Rada na przyszłość - pisz tak, aby było wiadomo, o co ci chodzi. Bo to,
    > co powyżej napisałeś, nijak się ma do "notariusz nie sprzeda
    > nieruchomości z wpisem do hipoteki".

    Dokładnie - nijak się ma, bo tego nie napisałem.
    Napisałem, że notariusz nie sporządzi umowy, dopóki wpisane w dziale IV KW roszczenie
    banku - zwane hipoteką - nie zostanie zaspokojone.
    Nadinterpretacją jest sądzenie, że "zaspokojenie tego roszczenia" oznacza "spłata
    kredytu" - tego nigdzie nie napisałem.
    Zaspokojeniem tego roszczenia jest wykonanie czynności, które je zaspokojają.
    I w zależności od wymogów prawa może to być:
    - spłata kredytu
    - powiadomienie banku o umowie sprzedaży
    - NOOP - bo być może nic nie trzeba robić - czy też notariusz nie jest do niczego
    zobowiązany - żeby to roszczenie zaspokoić.

    Oczywiście mówimy tu o sytuacji, gdy w dziale III KW nie ma jakichś innych roszczeń
    czy ograniczeń wpisanych, wynikających np. z umowy kredytu, np. zakaz zbywania.
    Jest tylko wpis hipoteki i już.
    Także może ktoś wie, jakie są obowiązki notariusza, gdy sporządza umowę sprzedaży
    nieruchomości i w dziale IV KW zobaczy, że jest wpis hipoteki ?