  • Data: 2021-12-02 11:43:32
    Temat: Re: kredyty ze "stałym" oprocentowaniem?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 1 grudnia 2021 o 21:48:56 UTC+1 Zdzichu500 napisał(a):
    > Witam

    > Możesz rozwinąć? Niedawno spłaciłem kredyt hipo w Euro. Poza ryzykiem
    > kursowym warunki dużo lepsze niż w PLN tzn. oddałem bankowi dużo mniej
    > niż gdybym brał w PLN. A gdybyśmy byli w strefie Euro to ryzyka
    > kursowego brak. Jedyny minus jaki widzę to ewentualne napompowanie cen
    > nieruchomości jeszcze bardziej bo kredyt tańszy i stabilniejszy.

    Kredyty w euro nadal są bardzo dobrą opcją, tylko ciężko dostać.
    Ryzyka kursowego prawie nie ma - złoty jest związany z euro, może nie tak mocno
    jakbyśmy byli w ERM-2, ale stabilizowany jest bardzo mocno.
    W 2010 OIDP kurs już wrócił do ok. 4zł - a tak silny złoty, by euro było po 3zł,
    nigdy już się nie powtórzy, tak jak i ta afera z kredytami frankowymi, bo tanie
    waluty były jej wynikiem.
    Do tego w strefie euro stopy już od dawna zerowe - a wcale takiej bańki nie
    nieruchomościach nie ma (no chyba że ktoś myśli o mieszkaniu w Paryżu), choć każdy,
    kto tylko może (i potrzebuje dodatkowego mieszkania), kupuje zamiast wynajmować.
    A jaką miałeś marżę?
    Oczywiście złoty może paść na pysk - ale wtedy każdy kredytowicz będzie w głębokiej
    d4, zarówno eurowy jak i złotówkowy.
    A jak nie padnie to kredyt w euro będzie dużo, dużo tańszy.