    From: "Grzegorz" <g...@w...tarnow.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ksiązeczka mieszkaniowa - pytania
    Date: Sun, 30 Jun 2002 11:05:41 +0200

    Do obliczania premii gwarancyjnej od sumy wpłat wniesionych w roku
    (kwartale) i-tym stosuje się następujący wzór:

    0 Cn

    jeżeli --------- - 1 Ł SPi

    PGi= Ci

    ( Cn Cn

    (--- - 1 - SPi) x WKi jeżeli ---------- - 1 > SPi

    ( Ci Ci

    gdzie:

    i - rok (kwartał) wniesienia wpłat,

    n - kwartał złożenia wniosku, o którym mowa w § 3 ust. 1 lub w § 4
    ust. 1 rozporządzenia,

    PGi - premie gwarancyjne od sumy wpłat wniesionych w roku (kwartale)
    i,

    Ci - cena 1m2 ustalona dla roku (kwartału) i,

    Cn - cena 1 m2 ustalona dla kwartału złożenia wniosku, o którym mowa w
    § 3 ust. 1 lub w § 4 ust. 1 rozporządzenia,

    SPi - składana stopa procentowa, według której oprocentowane były
    wpłaty wniesione w roku (kwartale) i-tym do momentu nabycia prawa do premii
    w okresie n-tym,

    rn

    SPi = (1 + ri/2)x(1 + ri+1)x(1 + ri+2) x...x (1 + --- x dn) -1

    90

    ri - stopa procentowa w roku (kwartale) i podzielona przez 100,

    rn - stopa procentowa w kwartale n podzielona przez 100,

    dn - liczba dni od początku kwartału n do dnia złożenia wniosku,

    WKi - suma wpłat wniesionych w roku (kwartale) i.

    Składaną stopę procentową SPi oblicza się według wyżej przedstawionego wzoru
    przy uwzględnieniu okresów, w których bank dokonywał kapitalizacji odsetek.

    Premię łączną oblicza się według wzoru PG = Si PGi jako sumę premii od
    wszystkich wpłat wniesionych na książeczkę mieszkaniową w poszczególnych
    latach (kwartałach).

    Grzesiek

    PS. Nie wiem czy ten wzór jest jeszcze aktualny bo teraz była jakas
    nowelizacja ustawy.