  • Data: 2003-04-13 10:11:13
    Temat: Re: która karta rozlicza na koniec miesiąca
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik j...@o...pl napisał:
    > Szukam karty (bank obojętny) abym mógł płacić na końcu miesiąca lub okresu
    > rozliczeniowego. Teraz jest tak - płacę kartą kredytową, i w tym samym dniu

    Tak wg mnie dzialaja wszystkie karty kredytowe. Jesli piszesz ze "w tym
    samym dniu" to moze masz karte Visa charge a nie kredytowa?

    > bank zdejmuje kasę. Wolę tak jak jest podobno w innych krajach - korzystam z
    > karty cały miesiąc, a na koniec akceptuję płatności i upoważniam bank do

    Na koniec splacasz kredyt ktorego udzielil Ci bank. Platnosc
    zaakceptowales w momencie zakupu, skladajac swoj podpis.

    > zapłaty. Mogę też zablokować jakąś płatność z listy jeśli cos wg mnie nie gra.

    Zablokowac platnosc mozesz nie podpisujac u sprzedawcy rachunku.

    > Np. zapłaciłem kartą za telewizor, ale pieniądze wpłyną do sprzedawcy dopiero
    > jak ja zaakceptuję bankowi, to jest moje zabezpieczenie wobec sprzedawcy -

    A to ciekawa teoria. To kiedy sprzedawca dostanie pieniadze to nie Twoja
    sprawa - to kwestia rozliczenia miedzy bankiem a sprzedawca.

    > jeżeli cos nie gra, nie zwalniam kredytu, oddaję towar i już. Na tym chyba
    > polega kredyt, prawda?

    Nieprawda. Pierwszy raz w zyciu spotkalem sie z taka teoria.
    Chyba pomyliles z jakims okresem testowym albo czyms takim. Kredyt
    polega na tym ze zakupu dokonujesz, a placisz nie natychmiast tylko
    troche pozniej. Ale placisz za przeprowadzona tranzakcje.

    MiKo