  • Data: 2008-10-10 12:51:15
    Temat: Re: kupować mieszkanie?
    Od: rafal <r...@n...none> szukaj wiadomości tego autora

    Maverick pisze:

    > Bylo juz kilka takich przypadkow - ostatnio Krakow i Gdansk
    >
    > Kupujesz mieszkanie od dewelopera, ale akt notarialny dostajesz po kilku
    > miesiacach dopiero. I w tym czasie deweloper mowi - albo doplacisz np 2k
    > /m2 - albo oglaszamy bankructwo - i nie masz ani mieszkania , ani kasy
    > (bo jestes na koncu kolejki u syndyka)
    >
    > Bedzie coraz wiecej takich przypadkow - wiec radze uwazac.

    Z tego co słyszałem, deweloper prosił o pożyczkę właśnie w wysokości
    ~2k/m2, którą obiecywał spłacić w ciągu 3 lat. I ludzie się na to
    godzili bo ceny mieszkań poszły do góry - gdyby odzyskali całość
    pieniędzy (gdyby...) to i tak musieliby zapłacić o około 2 tyś więcej za
    metr. Teraz sytuacja jest trochę odwrotna, ceny mieszkań lecą w dół więc
    deweloperowi nie opłacałoby się rozwiązywać korzystnej umowy. Z resztą
    tak się zastanawiam - mówi się, że deweloperzy mieli marże w wysokości
    od 25 do nawet 40% kwoty na umowie - w skali kilku lat i całego kraju
    pewnie grube miliardy zysków! Rynek się trochę zmienił i już straszą
    upadłościami. Gdzie się podziały te pieniądze? ;) Czy prawo dobrze
    działa jeśli pozwala na takie wałki? Firmy, prezesi (i ewentualnie
    złodzieje ;) ) nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne bankructwo?