  • Data: 2009-08-08 14:45:26
    Temat: Re: lokata codzienna w getin od wtorku spada na 5%
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "u" <...@w...yz> wrote in message news:h5jlun$3de$1@news.wp.pl...

    > Użytkownik "szary móżyn" <b...@a...email> napisał w wiadomości
    >
    > "Kryzys" mija. Wszystkie banki będą obniżać procenty.
    Chwilowo, moze tak. W Polsce dopiero za pare miesiecy kryzys da o sobie
    znac. Nie badz naiwny, spekulacja PLN prowadzaca do nadmiernego umocnienia
    waluty krajowej odbije sie czkawka na polskich eksporterach, ktorym slaby
    zloty pozwalal przetrwac kryzysowe czasy. W UE nastepuje dalej spadek
    konsumpcji i firmy nie beda mogly tak latwo sprzedac towarow. Kolejne
    miesiace zaowocuja wzrostem bezrobocia i spadkiem wplywow roznych podatkow
    do budzetu. Zaden kryzys sie tak szybko nie konczy, a gloszenie konca
    kryzysu i oglaszanie PLN najsilniejsza waluta na swiecie przez roznej masci
    analitykow jest mocno naciagane. Zagraniczni sprzedawali naszym eksporterom
    mld waluty na pokrycie opcji, teraz umacniaja PLN, tak, zeby w odpowiednim
    czasie wyjsc z Polski i zrealizowac pokazny zysk. Kiedy to nastapi trudno
    gdybac, ale musza wmowic naszym instytucjom, ze jest tak dobrze, zeby
    wlaczyli sie do gry , wywolac hosse na obligacjach, akcjach itp, a oni beda
    w tym momencie wychodzic sobie z PL po dobrym kursie. Co potem moze
    'Argentyna'??
    Na razie banki, szczegolnie te, ktore puchna od kredytow w CHF, nie musza
    skupowac tylu depozytow w celu zapewnienia sobie rownowagi, ale sytuacja
    jest caly czas odmienna od tej sprzed kryzysu i nie jest latwo Getinowi
    wyemitowac papiery na rynkach zagranicznych; podejzewam, ze takie zrodla
    kapitalu nie szybko wroca do stanu sprzed kryzysu.