  • Data: 2004-01-05 14:10:30
    Temat: Re: [mBank] KK i PIN
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    w...@w...pl (Wojtek Frabinski) writes:

    > Ale co takie podanie prawidłowej daty urodzenia udawadnia klientowi?

    Udowadnia? Nic.
    Teoretycznie sklep powinien w momencie zakupu porownac wpisana date
    urodzenia z jakims dokumentem.

    > Przeciez osoba niepowolana, ktora weszla w posiadanie karty często może
    > tez bez wiekszego problemu poznac ta dana.

    Ale nie ma w tym zadnego interesu. Chyba ze ma jakis dokument tej osoby,
    np. z wlasnym zdjeciem. Ale to juz nie jest tylko kradziez karty.

    > Czy pokazanie komus
    > prawidlowej daty urodozenia jest dla niego bardziej "przekonujace" niż
    > jego wlasny podpis.

    Daty urodzenia nie trzeba pokazywac - wystarczy ja przeczytac, np. przez
    telefon :-)

    > Chyba, ze chodzi o skimming (odroznienie transakcji oryginalna karta od
    > tych karta podrobiona), to wtedy widze wiekszy sens.

    Wlasnie. Reklamacja + brak daty (itp) zwieksza szanse, ze byl to fraud.
    Bo po co zlodziej mialby wysilac sie na podawanie prawdziwej daty
    urodzenia klienta? Acquirers robia statystyki takich (i innych) fraudow
    i na tej podstawie latwo namierzyc wszelkie zdrady robione m.in. przez
    sprzedawcow.

    Natomiast oczywiscie niczego to nie udowadnia. Acquirer nie musi nic
    udowodnic by sklep nie dostal zaplaty - wystarczy, ze nie przestrzegano
    procedury.

    Naturalnie jesli nie wniesiono reklamacji to brak daty, brak podpisu,
    trzy krzyzyki i inne takie nic nie zmieniaja.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH