    From: Szymon <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [mBank] Zakup eKartą w USD - opłata za przewalutowanie?
    Date: Thu, 28 Jul 2005 16:51:32 +0200

    Althazan wrote:
    [...]
    > Czy ktoś miał taki przypadek - gdzie wówczas zostaje ta nadmiarowo
    > zablokowana końcówka - na eKarcie, czy na eKoncie (chyba raczej powinna
    > zostać na eKarcie)?

    Ja miałem tak - cytuję:
    "zapłaciłem w Amazon (USA) eKartą za książki $92,90.
    Wysłali 2 książki (za 56,97), na koncie pojawiła mi się blokada 289,83
    zł czyli 289,83/92,90 = ok 3,12 za dolara

    [...]
    Ale Amazon przysłało informację, że jest problem z wysyłką trzeciej
    książki ($35,93) - "we are having difficulty processing your Visa". "We
    will retry charging your credit card shortly. It is not necessary to
    place a new order, but you may want to review and/or update the payment
    information for your order."
    Wszedłem na stronę mojego konta (w Amazon) informowano mnie, że
    nastąpiło opóźnienie wysyłki - miałem do wyboru zlecenie obciążenia
    tej samej karty, zmianę karty etc.
    Wyglądało to tak jakby na karcie nie było środków.
    Kliknąłem aby wysłali tę książkę obciążając konto karty mBankowej.
    Nic - "we are having difficulty processing your Visa"

    doładowałem eKartę, kliknąłem. OK - poszło.
    Pojawiła się blokada 112,51 (za $35,93) - czyli 3,14 za dolara...
    Mam nadzieję, że to 112,51 wróci ale skąd ta cena 3,12 i 3,14 za dolara??"

    o czym tutaj pisałem ;)
    W sumie zapłaciłem:
    56,97 USD = 177,86 PLN (3,12)
    (data transakcji 5.02 data księgowania 8.02)
    35,93 USD = 113,63 PLN (3,16)
    (data transakcji 8.02 data księgowania 9.02)

    8.02 to mniej więcej tydzień po pojawieniu się wspomnianej blokady.

    pozdr.
    Szymon