eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank - kary platnicze przychodza w rozdartych kopertach !!! › Re: mBank - kary platnicze przychodza w rozdartych kopertach !!!
  • Data: 2003-04-06 22:56:30
    Temat: Re: mBank - kary platnicze przychodza w rozdartych kopertach !!!
    Od: "Adam_mb" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem, czy tak jest w rzeczywistości, ale takie mam podejrzenia co
    > ulokowania PIN-a.

    nie, nie ma pinu na karcie.
    Inaczej nie dzialalaby zmiana PINu przez telefon, jaka jest dostepna np. w
    Inteligo ;)

    W bazach bankow/firmy obslugujacej karty PIN jest zapisany w formie czegos
    typu MD5 (algorytm asymetryczny), co powoduje, ze ponowne wygenerowanie tego
    samego PINu nie powinno byc mozliwe (w rozsadnie krotkim czasie ;)

    Autoryzacja przy transakcji: Bankomat/pinpad wprowadzona kombinacje klawiszy
    w podobny sposob zaszyfrowywuje szyfrem "jednostronnym" i wysyla taki hash do
    sprawdzenia przez wydawce karty.

    To ogolny schemat, jak ktos jest zainteresowany, to niech poszuka wiecej po
    sieci, na pewno duzo znajdzie.

    --
    <xml-sig>
    Adam