-
From: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
References: <4...@n...home.net.pl>
Subject: Re: mBank odrzucil przelew z Litwy [dlugie]
Date: Fri, 7 Oct 2005 00:54:15 +0200
Lines: 104
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2670
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2670
NNTP-Posting-Host: 83.28.248.254
Message-ID: <4345ab24$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1128639268 83.28.248.254 (7 Oct 2005 00:54:28 +0200)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: e...@d...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:365596
[ ukryj nagłówki ]> Dzis przyszla odpowiedz na nasze reklamacje, oczywiscie negatywna.
>
> <odpowiedz na reklamacje>
> Uprzejmie informujemy , iz przelew na kwote EUR XX,XX wpłynał do mBanku z
> data waluty na 21.09.2005r.
> Zostala podana bledna nazwa odbiorcy przelewu tj XXX YYY pod numerem
> rachunku e-konto.
> Podstawa do zaksiegowania przelewu jest prawidlowa nazwa klienta pod
> wskazanym numerem rachunku. W mBanku widnieje nazwa XXX ZZZ a nie jak
> podano XXX YYY.
> W zwiazku z powyzszym zareklamowalismy przelew do banku przesyłajacego , w
> tym przypadku byl to Commerzbank AG, Frankfurt i poprosilismy aby
> przeslali nam poprawne dane odborcy. My nie kontaktujemy sie ani z bankiem
> zlecajacym ani ze zleceniodawcami.
> Bank przesylajacy nie podal nam poprawnych danych i na jego prosbe
> dokonalismy zwrotu srodkow.
> Z naszej strony za wykonanie zwrotu zostala pobrana prowizja w wysokosci
> 25,00PLN =6,50EUR.
> Aby w przyszlosci sytuacja się nie powtórzyła kontrahent przelewu powinien
> podawac numer rachunku Pani i nazwę : XXX ZZZ.
> </koniec odpowiedzi>
Rozpisał się, a mógł tylko zacytować regulamin;
§ 50.
Posiadacz rachunku jest zobowiązany informować mBank o każdej zmianie danych
osobowych przekazanych mBankowi.
Niezawiadomienie mBanku o zmianie danych osobowych powoduje, że mBank nie
odpowiada za wynikające z tego skutki.
To nie jedyne możliwe konsekwencje, bo te z § 42 są zdecydowanie
drastyczniejsze.
> Na infolini nas poinformowali ze nie pobieraja zadnych oplat
> manipulacyjnych, a jednak sie okazalo ze mBank pobral oplate taka jaka
> widnieje w odpowiedzi na reklamacje.
Nie pobiera opłat za przyjmowanie przelewów. Inne opłaty, a więc te 25 PLN,
nie dotyczą beneficjenta przelewu, więc nie musiał go informować.
Zleceniodawca ma prawo do takiej informacji, ale poprzez swój bank.
> Poza tym poinformowano nas ze najwazniejszy jest nr rachunku odbiorcy i
> ten przelew powinien jednak przejsc.
Najważniejszy jest numer rachunku, ale w przypadku przelewów
transgranicznych przekazanie środków może być na imienny lub firmowy
rachunek beneficjenta, jak to stanowi rozporządzenie Ministra Finansów w
sprawie tych przelewów.
> Na stronie mbanku znalezlismy jeszcze taka informacje "imie i nazwisko
> odbiorcy musi byc zgodne z numerem rachunku, w przeciwnym wypadku przelew
> bedzie wstrzymywany do czasu wprowadzenia przez bank nadawcy korekty
> danych odbiorcy"
>
> Tymczasem przelew zostal zwrocony. Nikt z banku nadawcy nawet sie nie
> pofatygowal aby zweryfikowac cokolwiek.
Dla mBanku nadawcą był bank pośredniczący i on został powiadomiony. Czas na
wprowadzenie korekty jest pośrednio ograniczony przez art. 63g ustawy Prawo
Bankowe, więc umowy międzybankowe muszą go uwzględniać.
> Oczywiscie chcemy sie odwolywac od decyzji mBanku, poniewaz, przede
> wszystkim pieniadze zostaly zwrocone przed rozpatrzeniem reklamacji
> (reklamacje byly zlozone przed data zwrotu pieniedzy czyli mBank doskonale
> wiedzial o wszystkim).
>
>
> Czy mBank mial prawo zwrocic te pieniadze nadawcy? Zwlaszcza przed
> rozpatrzeniem naszej reklamacji - czyli calkowicie ja pomijajac.
Nie prawo a obowiązek i nie zleceniodawcy a do jego banku. W dodatku nie
później jak w ciągu 14 dni. Konsekwencje to wypłata odsetek i utrata prawa
do obciążenia kwotą przelewu zwrotnego.
IMHO mBank posunął się trochę za daleko przyznając się do obsługi przelewu
osobie, która w myśl prawa nie mogła być uznana za stronę. Powinien
zignorować reklamację wskazując tylko właściwą drogę dla takich przypadków i
pouczyć Ciebie o konsekwencjach braku aktualizacji danych osobowych.
> Jak sie dowiedziec jakie banki posredniczyly w transakcjach zwrotu
> pieniedzy do nadawcy, i jakie prowizje w zwiazku z tym zostaly pobrane i
> kto dokladnie je pobral??
Takie informacje ma prawo uzyskać tylko zleceniodawca w swoim banku. Ty
nawet nie jesteś stroną, gdyż nie byłeś uznany za beneficjenta. W zasadzie
do informacji z banku o tym przelewie masz takie same prawa jak ja, czyli
żadne.
> Gdzie skladac reklamacje skoro w calym zamieszaniu bralo udzial kilka
> roznych bankow z roznych krajow??
Reklamacje może złożyć zleceniodawca w swoim banku, ale nie ma jakichkolwiek
podstaw do reklamacji.
> Na jakie przepisy powolywac sie w przypadku naszych dalszych reklamacji??
Nie jesteś osobą uprawnioną do reklamacj, a gdyby tak było, to ustawa Prawo
Bankowe (art. 63g) i wspomniane rozporządzenie w sprawie przelewów
transgranicznych.
Osobą uprawnioną jest zleceniodawca, czyli powinny obowiązywać także
przepisy litewskie, a tych nie znam. Powinny być podobne, bo też oparte o
dyrektywy PE.
Pozdr.
K.K.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.10.05 06:30 wlo
- 07.10.05 12:17 r...@a...net.pl
- 07.10.05 12:32 anonim
- 09.10.05 09:52 Zbyszek
- 10.10.05 17:48 Zbyszek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto