  • Data: 2020-05-26 21:38:40
    Temat: Re: mBank - opcja wyłączenia transakcji DCC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stiwi" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Tuesday, May 26, 2020 at 9:45:09 PM UTC+4, J.F. wrote:
    [...]
    >Ja nie wiem do końca jak to działa. Kiedyś kto bystry i miał walutę
    >mógł polskie banki "łupać" przez dobrych kilka lat, można było bowiem
    >banki "załatwić" w drugą stronę, mianowicie wypłatą waluty na kartę.
    >Takie transakcje rozliczane były po kursach banku, w związku z czym
    >zawsze kupowałem PLN po kursach sprzedaży :)

    Nie bardzo rozumiem - bank sie raczej zabezpieczal, zeby zawsze cos
    zarobic.
    Karta prowadzona w USD czy Euro, a wyplata PLN ?
    To liczyc po kursie sprzedazy PLN, czyli po kursie zakupu waluty ...

    >Wiem natomiast, że 5.9% i 6.8% to jakiś kosmos

    sie zgadzam.

    >absolutnie niespotykany w znanych mi krajach i bankach, w których
    >walutą wiodącą nie jest ani EUR ani USD.

    >To 1% to opłata administracyjna pobierania przez MC/Visa. Nie
    >wyliczam tego z żadnych kursów, natomiast jest to transparentnie
    >podane w cennikach zagranicznych banków na co składa się np te 3%
    >prowizji przy transakcjach w walucie obcej.

    A to u nas tego nie ma - jeszcze nie widzialem, zeby jaka oplata
    administracyjna sie pojawila w cenniku.
    Ale moze bank musi placic i stad podwyzka.

    >Zauważyć należy, że nawet karty tzw 0% FX, tylko w teorii są 0%, jako
    >że w dalszym ciągu opłata administracyjna MC/Visa pozostaje 1%,

    Za transakcje w ogole czy za przewalutowanie ?

    >natomiast bank rezygnuje ze swojej prowizji. W dodatku bardzo często
    >banki mają programy lojalnościowe, nagradzając klientów za wydawanie
    >pieniędzy, gdzie często efektywna stopa zwrotu z wydanych pieniędzy
    >sięga ok 1-3%, np 1% dla transakcji lokalnych, 2-3% dla transakcji
    >zagranicznych, niwelując lub zmniejszając tym samym efektywną
    >"stratę" poniesioną wynikającą z transakcji w obcej walucie.

    Jeszcze pare lat temu banki/organizacje pobieraly od sklepow 1-3%
    prowizji od sprzedazy, w Polsce raczej 2-3%, wiec bylo czym sie
    dzielic.

    Od paru lat UE mocno obciela, i teraz jest to raczej 0.5%, wiec juz
    niewiele zostaje.
    Pisze o sprzedazy krajowej,

    >Mi się nie wydaje, że polskie banki wprowadziły jakieś swoje reguły.
    >Wydaje mi się natomiast, że polskie banki po prostu nie odeszły od
    >pewnych reguł, od których już dawno odeszły banki na świecie, takie
    >jak przeliczanie transakcji zagranicznych po swoich niekorzystnych
    >kursach.

    Jak pisalem - jedne zostaly przy wlasnych kursach, inne podniosly
    prowizje ...

    >Powoli chyba to się jednak zmienia, bo jak pisał @Dawid Rutkowski,
    >opcja włączenia usługi wielowalutowej pozwala na wymuszenie
    >stosowania przelicznika organizacji płatniczej, gdzie w sumie
    >zapłacimy prowizje ok 3.5%.

    Eee - przy wielowalutowej place z odpowiedniego konta walutowego bez
    zadnego przeliczania.
    No ale waluty trzeba jakos kupic, wiec ktos zarobi.
    Np walutomat.pl :-)

    >Jednak ta opcja póki co podejrzewam jest raz że w nielicznych
    >bankach, a dwa że tylko dla debetówek.

    Przy tych 6% moge zrezygnowac z kredytu na pewien czas :-)

    J.