  • Data: 2004-02-16 23:41:40
    Temat: Re: mBank - opłata za przelewy zaplanowane :(
    Od: Czeslaw Bajer <c...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

    zdan wrote:

    > Faktycznie - nie pomyślałem o tym... bo tak naprawdę nie chodzi mi o te
    > 50 gr za przelew czy 35 gr za połączenie.
    >
    > Mnie chodzi tylko o podejście do klienta - a z tym jest coraz gorzej. Po
    > pierwsze opłata za zdefiniowany a nie wykonany przelew, po drugie
    > niemiła pani na mlinii. Tym bardzej, że teraz mam prawo wymagać, bo za
    > to płacę!

    Pragnę skorygować skrót myślowy sugerujący, że dotąd nie płaciliśmy za
    przelewy. Płaciliśmy za wszystkie czynności banku. Niepoprawne są
    niektóre głosy, że coś było dotąd za darmo i nie powinniśmy, my,
    klienci, domagać się, by bank coś za darmo robił nadal.
    Zaangażowanie się klienta w banku wymaga sporej pracy, odesłania
    wypełnionych druków, przekierowania wynagrodzeń, zwroty z urzedów
    skarbowych, opłaty tel. itd. Przyjmujemy pewne reguły opłat. Od banku
    oczekujemy tego samego oraz stabilności, fachowości i uprzejmości. Bo za
    to wszystko płacimy, choć nie zawsze bezpośrednio.
    Co by było, gdyby po zjedzonym w restauracji obiedzie klient dowiedział
    się, że musi dodatkowo dopłacić za obsługę kelnerską, bo między
    pierwszym a drugim daniem zmieniły się zasady.
    Przeniesienie się do innego banku wymaga czasu i wysiłku. Do czasu
    ewentualnej ucieczki jesteśmy złapani w pułapkę jednostronnej zmiany
    zasad (!), bo nie dano nam czasu na reakcję.
    Pobieranie opłat przed wykonaniem operacji jest co najmniej nie na poziomie.
    Niestety, z moim przedmówcą zgadzam się w całej rozciągłości. Kończy się
    epoka mBanku, zaczyna się bazarowe naciąganie.

    Cz. Bajer