  • Data: 2003-11-30 20:03:39
    Temat: Re: mBank vs. Inteligo
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule bqddlp$4m2$...@n...onet.pl,
    niejaki(a): Jurand Grabowski z adresu <j...@o...pl> napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Wlasnie rozpoczynam dzialanosc gospodarcza i jak to zwykle bywa musze
    > zalozyc sobie rachunek w banku. Prosze o porade w ktorym banku
    > najkorzystniej jest posiadac rachunek. Osobiscie zastanawiam sie nad
    > mBankiem lub Inteligo, ale jesli macie lepsze propozycje, to bardzo
    > prosze. Dla 'ulatwienia' podam, ze mam konto indywidualne w mBanku i
    > jestem z niego zadowolony, natomiast oddzial PKO BP mam jakies 80m od
    > domu.
    > Z gory dzieki za sugestie!

    W przypadku;
    1) Zasilania konta firmowego przez inne firmy - mBank ( eKonto +
    mBiznes) + Inteligo (prywatne).
    Zalety to; elastyczność w dysponowaniu środkami i niskie koszty
    utrzymania w mBanku. Inteligo dla wypłat, jeśli pod nosem nie ma
    Euronetu, i ewentualnych wpłat.
    2) Zasilania konta firmowego własnymi wpłatami - mBank ( eKonto +
    mBiznes) + Inteligo (prywatne + firmowe, ew. bez karty)
    Zalety jak wyżej plus możliwość realizowania szybkich płatności przez
    Inteligo bezpośrednio po uzupełnieniu konta. Jeśli będziesz
    zdyscyplinowany (będziesz uzupełniał konto z wystarczającym
    wyprzedzeniem) to możesz i w tym przypadku zrezygnować z firmowego w
    Inteligo.

    To tylko przykład bo dużo zależy od Twojej DG i sposobu wykorzystania
    rachunku firmowego. Dostępność bankomatów to też poważny argument przy
    doborze konta. Można też rozpatrywać Multibank, e-direct w Volkswagen
    Bank. Ten ostatni może być nieco kłopotliwy przy niektórych DG i
    przynajmniej na początek nie polecałbym jako podstawowe. Dopiero jeśli
    sprawdzi się w użyciu. W każdym bądż razie nie warto ograniczać się do
    jednego konta. Po sprawdzeniu zawsze można z któregoś zrezygnować.
    Jedyny kłopot to aktualizacja rachunków bankowych w NIP-1 dla US i ZUS
    ZBA. By coś konkretnego doradzić musiałbyś podać skalę, profil
    działalności i szczegółowo opisać swoje wymagania, także kosztowe. Warto
    jednak posiadać konto prywatne i firmowe, jako podstawowe, w jednym
    banku gdzie przelewy między kontami odbywają się natychmiast. To daje
    elastyczność w dysponowaniu własnymi środkami a US, co uprzedzam, nie ma
    prawa czepiać się do przelewów między kontem prywatnym i firmowym. Tu
    świetnie sprawuje się mBank i niestety znacznie droższe Inteligo.