  • Data: 2011-06-05 20:21:12
    Temat: Re: mBank wprowadza opłatę za kartę
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 05 Jun 2011 21:34:53 +0200, Simple Man napisał(a):

    > A co to dla banku za interes ?

    Jeśli żaden, to niech go zwiną. Któryś bank już, zdaje się, był
    przeczołgany właśnie za to, że klient nie miał jak bezpłatnie wyjąć swoich
    pieniędzy.

    > Ja np. nie wiem jaki interes ma w
    > posiadaniu takiego klienta jak ja mp. BGŻ, gdzie posiadam "Konto z
    > podwyżką".

    Do mnie banki, jeśli chodzi o konta, wszystkie po kolei dopłacają. Jeśli
    któremuś się nie podoba, niech mi zamknie konto.

    > Raz w miesiącu wpływa tam pensja + kilka innych wpływów, po
    > czym praktycznie od razu są one transferowane gdzie indziej. Na rachunku
    > zostaje ok 1000 PLN, które służą mi do wypłat gotówki (z reguły małe
    > kwoty na 40-100 PLN, sporadycznie więcej).

    Do Meritum raz w miesiącu wpływa 1500 pierwszą sesją, gdy tylko dojdzie,
    większość leci dalej, zostaje tylko kwota na tankowanie pełnego baku z
    małym naddatkiem. Oddają mi z tego interesu 4% i z pewnością nie jestem ich
    wymarzonym klientem. Tylko co z tego?

    > Po co bankowi taki klient jak ja ?

    W żadnej działalności nie da się mieć tylko dochodowych klientów. Jak
    zwykle ukłoni się Pareto i większość zysków przynosi mała część klientów,
    później jest szara masa, z której zysk jakoś tam rekompensuje stratę czasu
    i energii, no i wreszcie grupka, do której z różnych względów się dopłaca,
    a pozbyć się ich ciężko. Takie życie.

    Mbank na swoim pomyśle może zarobi, może straci - ogółem. Jeśli chodzi
    konkretnie o mnie, to straci, bo, owszem, odpadnie mu utrzymywanie mojej
    debetówki, która od kilku lat nie opuściła szuflady, ale jednocześnie
    odpadnie mu interchange od pięciocyfrowej kwoty co miesiąc - Raiffeisen
    przyjmie mnie z radością i da mi bezwarunkowo bezpłatną KK. Ja urazu do
    mBanku nie mam - ot, wynoszę się tam, gdzie będzie mi lepiej - ale na
    ichnim forum już grasują szajbusy tracące czas na wypłaty drobnych kwot z
    Euronetu, żeby tylko podnieść koszty bankowi.

    AK