    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank - zablokowany dostęp
    Date: Wed, 24 Jun 2020 11:34:54 +0200
    <rbocsu$kra$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <m...@p...waw.pl>
    <rbvi1k$vn6$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <m...@p...waw.pl>
    <rc2pum$189$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <m...@p...waw.pl>
    <rc7hf1$cb$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <m...@p...waw.pl>
    <rc86jv$en8$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <m...@p...waw.pl>
    <rccmjd$d7d$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <m...@p...waw.pl>
    <rcq6ru$eav$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5ef0a5c6$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <rcqeio$ion$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <m...@p...waw.pl>
    <rcqvuf$tp0$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <m...@p...waw.pl>
    <rcs922$mjq$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <m...@p...waw.pl>

    > Co ma do tego RODO?
    > Naprawdę uważasz, że to nie są poufne dane?

    Wiem, że to są dane poufne i wiem, że patrząc na to od strony banku jest
    to bardzo istotne. Również patrząc na to od strony klientów obracających
    większymi kwotami.

    Natomiast patrząc na to z mojej perspektywy. Gro wydatków idzie na
    opłaty i wyżywienie. Informacji o tym ile i gdzie wydajemy na jedzenie i
    że co jakiś czas zepsuje nam się pralka, czy odkurzacz i wtedy kupimy
    nowe nie uważam za jakoś specjalnie poufne. Te informacje można z
    dostateczną dokładnością po prostu wydedukować.

    Dlatego skojarzyło mi się to z RODO (niektóre wymagania uważam, za
    przerost formy nad treścią). Dodałem uśmieszek, bo wiem, że skojarzenie
    jest pokrętne.

    Kiedyś tajemnica bankowa była święta. Ale o ile wiem to teraz już prawie
    wszystkie służby mogą bez problemu uzyskać dostęp więc dane te powoli
    stają się "tajne ale jawne".

    Niektóre rzeczy z zakresu tajne/poufne po prostu mnie śmieszą.
    Na przykład jak pobieram wyciąg z KK z Citi to jestem informowany, aby
    nie zapisywać tego na nie zabezpieczonym komputerze i w dodatku usunąć
    pliki tymczasowe i wyczyścić pamięć podręczną przed zamknięciem okna
    przeglądarki. Według mnie mam jeden zabezpieczony komputer, ale on (w
    ramach tego zabezpieczenia) jest nie podłączony do sieci więc zapis na
    nim tak pobieranego wyciągu odpada.
    A jak przysyłają mi (jawnym) mailem informację o wystawieniu wyciągu to
    w mailu są informacje ile wydałem w miesiącu i ile mogę jeszcze wydać.

    Dlaczego łączna kwota wydatków i wysokość limitu są jawne, a to ile w
    ubiegłym miesiącu wydałem na paliwo a ile w sklepiku osiedlowym to już
    tajne?
    P.G.