    From: "Szymon" <wiad[wytnij]@o2.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mała czarna z mBanku...
    Date: Thu, 4 Sep 2008 19:30:09 +0200

    > Wiem wiem. U mnie około 95% obrotów na ich karcie to przelewy. I co bank z
    > tego ma? Nic.

    Nie mierz jednak wszystkich klientów swoją miarą. Inaczej twory typu PKO BP
    w ogóle powinny przestać istnieć, a klientom jakoś nie przeszkadzają nawet
    kilometrowe kolejki do ściany czy obsługa rodem z PRL-u.

    > Dla mnie te przelewy to jakies UFO. Przez rok nie otwierałem karty Getin,
    > bo myślałem, że to się lada chwila skończy. Wreszcie wziąłem tę kartę. I
    > co bank z tego ma? Nic. Millennium to miało (w formie spłaty innej karty),
    > ale się wycofało, nie pojmuję dlaczego inne banki nie poszły ich śladem.
    > Ja się bardzo cieszę, że nie poszły, tylko tego nie rozumiem.

    Polityka banków nie jest zrozumiała dla szarego zjadacz chleba i ja nawet
    nie staram się jej zrozumieć. Nie wiem czy pamiętasz, ale na początku mbank
    dawał karty na rok. Ponieważ ich aktywacja była możliwa tylko przez mlinię
    (oczywiście stale zapychającą się) - to był koszmar. Pamiętam skargi
    klientów na ich forum i przykłady innych banków, które dawały karty na 2-3
    lata, jednak mbank uparcie twierdził,iż w ich kalkulacji bankowi bardziej
    opłaca się dawać karty na rok. Poważnie... parę lat im zajęła zmiana
    stanowiska.
    Dla mnie przelewy to nie UFO. Ja z kolei zachodzę w głowę dlaczego banki
    licząc codziennie odsetki (np. Lukas, Inteligo) nie dopisują ich fizycznie
    do rachunku robiąc kapitalizację dzienną. W ten sposób można byłoby uniknąć
    podatku. Proste, a jednak szybciej znajdziemy jakieś tam kombinacje z
    ubezpieczeniami reklamowane jako antybelkowe niż po prostu kapitalizacja
    dzienna.

    > Hmmm. Suma limitów moich kart jest własnie równa około ćwierć miliona, a
    > jesli dadzą mi mBankową to przekroczy być może 0,3M. I co banki z tego
    > mają?

    Prestiż :-)

    > Tu się zgadzam. BRE to bank w połowie drogi pomiędzy Sygmą a......
    > chciałem tu wpisać jakiś *prestiżowy* bank obecny w PL, ale kurde który to
    > miałby być??? :-))) BRE jest bankiem dla klienta masowego, ale nie jest
    > też taki zły chyba.

    Podaj jeden produkt masowy, który jest bezsprzecznie najlepszy w mbanku...
    Kiedyś to było oprocentowanie (16,5% reklamowane jako zawsze najwyższe, bo
    bez konieczności kosztów utrzymania placówek - kosztów, których do dziś nie
    ma, tylko oprocentowanie już nie to), albo darmowe przelewy (niedawno
    ponownie wprowadzone), albo darmowe karty do kont, albo sieć bankomatów
    darmowych. Dziś, z produktów oryginalnych został już chyba tylko... kubek.