  • Data: 2007-05-09 05:03:30
    Temat: Re: mbank - dziwne klopoty z logowaniem
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To raczej zasługuje na miano ignorancji.
    > Bezmyślność zaczęła sę dopiero wtedy, gdy zobaczywszy wezwanie do
    > podanie 5 haseł, zamiast zeskanować komputer na okoliczność trojana
    > zaczął się zastanawiać: cóż to niby może być, taka strona dziwna, czy
    cóś...

    No nie wiem, kto tu jest bezmyślny... Jak wam do głowy wpadło, że
    zastanawiałem się w kontekście wpisać czy nie wpisać? To, że trojan to
    oczywiste. Pytanie jaki i jak go usunąć. Czyli "co to jest?" nie było
    pytaniem wpisać hasła czy nie. Czy to mbank czy nie... ale jaki to trojan...
    naprawdę... tłumaczę jak w przedszkolu... podałem gdzie go złapałem, teraz
    mogę dodać, że to Trojan.Spy i do usunięcia programem ArcaClean. Tak mi
    podał mBank. Zadziałało - wszystko jest (na razie przynajmniej) w porządku.
    Widać, iż mBankowi sprawa znana jest nie od dziś. Ot, wydawało mi się, że na
    grupie ktoś może mi szybciej odpowiedzieć i pomóc. Tymczasem sam sobie
    odpowiadam, bo nie spotkałem się z niczym prócz pseudorady (tylko czekałem
    na dyskusję co lepsze Windows czy Linus :-). No - może poza jedną osobą
    wykazującą zainteresowanie... Skąd ta grafomania u kolegów? Jak się nie ma
    nic do powiedzenia w temacie to po prostu wystarczy milczeć... W każdym
    razie gdyby ktoś miał podobny problem to ArcaClean jest dostępny za darmo na
    stronie www.arcabit.pl
    Dodam, że usunięcie nie jest takie proste, bo mimo posiadania Antyvira
    rezydentnego, dwóch antyspy (Ad-Aware i Spybot), żaden nie był w stanie
    usunąć. Mam też sprzętowy firewall i jestem za NATem. Systemy bezpieczeństwa
    wydają się więc całkiem niezłe. Przykre - niedługo okaże się, że aby
    sprawdzić pocztę trzeba będzie odpalać 10 anty-coś tam programów... Albo
    stawiać specjalny komp do połączeń tylko i wyłącznie ze stronami banku, co i
    tu niektórzy już proponowali...