    From: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank - niezgodnosci w rozliczeniach kart kredytowych
    Date: Thu, 31 Jul 2003 16:01:05 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@62.233.153.206

    > niestety w Mbanku dopiero wyslali jakies zapytanie do swojego dzialu kart,
    > nie umieli odpowiedziec od razu, przyznali ze te 2 pozycje powinny sie
    > zgadzac

    To głupoty przyznali - w szczegółach karty:
    http://demo.mbank.pl/kart_s1.html
    masz limity dzienny i miesięczny i są to limity wyliczane tak:
    kwota limitu miesięcznego/dziennego minus suma kwot autoryzacji od
    początku miesiąca (kalendarzowego) lub dnia
    Limitu tego nie odnawia spłata, odnawia go koniec miesiąca kalendarzowego
    (zajrzyj tam jutro). Limit ten możesz sobie zmienić również sam, nawet na
    wysokość większą niż przyznany limit kredytowy (przydatne gdy zapłacisz coś
    na większą kwotę i spłacisz - limit sam się nie odnowi do końca miesiąca,
    ale mozesz go podwyższyć).
    Limit w szczególach umowy
    http://demo.mbank.pl/kart2.html
    jest "rzeczywistym" limitem i uwzględnia m.in.:
    - transakcje rozliczone
    - blokady
    - spłaty
    Różnice między limitem miesięcznym a tym ze szczegółów umowy biorą się z
    tego że miesięczny uwzględnia tylko autoryzacje, a więc różnice powstaną
    gdy:
    - transakcja nie będzie autoryzowana
    - autoryzacja będzie na inną kwotę niż rozliczenie
    - transakcja zostanie autoryzowana a nie rozliczona
    - dokonasz spłaty karty

    Moja rada - aby nie blokować sobie karty z powodu obniżenia limitu
    miesięcznego i jego pozostawania na niskim poziomie po spłacie karty, ustaw
    go sobie na jakąś większą kwotę, np. 2x prznyznany limit, a sprawdzając ile
    masz jeszcze na karcie bierz pod uwagę limit ze szczegółów umowy,
    pomniejszając go o kwotę transakcji które poszły bez autoryzacji, a jeszcze
    nie są rozliczone.

    Pozdrawiam

    Marek