  • Data: 2006-01-04 12:46:42
    Temat: Re: [mbank] podatek od odsetek
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ianus <U...@o...pl> napisał(a):
    > > Mógłbyś to wyjaśnić ?
    >
    > 2,49 = "podatkowe" 2
    > 2 * 0,19 = 0,38 = "podatkowe" 0

    Eee, to o to mu chodziło ! :-o - podał poprostu PRZYKŁAD...

    A ja podejrzewałem, że jureq odkrył coś bardziej praktycznego - jak się
    uchronić przed belkowizną, wykorzystując w tym celu niektóre martwe od
    jakiegoś czasu konta.

    Ot, np. posługując się wzorem Demidowicza: ;)

    K<257,89*n/p

    gdzie:
    K = średni kapitał utrzymywany na koncie przez okres kapitalizacji wkładu,
    n = liczba okresów kapitalizacji w roku dla danego konta,
    p = stopa procentowa roczna konta,

    można obliczyć ile "da się bezpiecznie trzymać" kasy na koncie, unikając
    oskubania na belkowiźnie ;)

    I tak, np. dla jednego z popularnych kont netowych (nazwy nie podaję, by nie
    narazić się na zarzut jego reklamowania), będzie to maksymalnie 836,40zł, co
    już dla niektórych może być praktyczną, awaryjną portmonetką z wkładem
    oprocentowanym w wysokości...4,57% p.a.
    Trza tylko pilnować 'biznesu', by nie popaść w "dramat" opisany przez MarkaZ.

    Zachęcam do zabawy w przeliczenie: jakie zwiększone w ten sposób
    oprocentowanie uzyskamy dla innych kont (mBank, Inteligo, Eurobank itd.) ;)

    Ciekaw jestem kto znajdzie najkorzystniejsze pod tym wzgl. konto ?