  • Data: 2015-05-12 22:10:44
    Temat: Re: mbank - pożegnanie
    Od: Chris94 <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 12 May 2015 10:12:37 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > A na co miałeś się skarżyć skoro to był jeden z pierwszych systemów
    > i generalnie wszyscy się go uczyli? Na pierwsze systemy 8-bitowców też się
    > nikt nie skarżył, na MS-DOS też nie. Uważasz, że są to systemy idealne?

    Tylko Ci się wydaje, że nikt się nie skarżył. Właśnie dlatego wkrótce
    powstały nowe systemy, o wiele lepsze i o wiele bardziej przyjazne dla
    użytkownika.

    > Wymagania rosną wraz z rozwojem całej branży. Wystartuj teraz ze stroną wyglądającą
    > jak z lat 90-tych to zobaczysz :)

    Ale my teraz nie dyskutujemy o interfejsie mBanku z lat 90-tych, tylko o
    jego interfejsie A.D. 2014, który po latach poprawiania i dopracowywania
    miał wszystko to, co było potrzebne użytkownikowi banku!
    A użytkownik banku w historii operacji potrzebuje na pierwszy rzut oka
    zobaczyć:
    - datę operacji
    - tytuł przelewu
    - kwotę operacji
    - dane kontrahenta
    - numer rachunku kontrahenta
    - saldo rachunku po operacji

    I te wszystkie dane w starym interfejsie mBanku były dostępne jednym
    kliknięciem!
    A co nam zafundowano w nowym interfejsie?
    - jest data operacji
    - jest tylko *początek* nazwy kontrahenta
    - jest kwota operacji

    Brakuje *pełnej nazwy* kontrahenta, brakuje tytułu przelewu oraz - co
    najważniejsze - *salda po operacji!*
    Zamiast tytułu operacji jest "kategoria" potrzebna chyba tylko
    hobbystom, którzy nie mają co z czasem robić oraz pracownikom mBanku
    oceniającym zdolność kredytową klientów!
    Podobnie bezużyteczna jest lista "Ulubionych odbiorców", gdzie w okienku
    na nazwę odbiorcy jest miejsce chyba tylko na 10 znaków, w związku z
    czym wszystkie moje własne przelewy zdefiniowane na tej liście
    wyświetlały ten sam tekst, bo pełny opis się w okienku nie mieścił.
    Ogólnie te opisy rachunków to jest skandal i ktoś tutaj już opisywał
    swój przypadek, że przelał sobie złotówki na konto walutowe (lub na
    odwrót) właśnie z tego powodu, że te opisy są niepełne.
    Taka pomyłka jest dla mnie bardzo prawdopodobna i całkowicie zrozumiała
    przy interfejsie mBanku takim, jaki teraz jest.
    Przykładowo, przy przelewie podatku do mojego Urzędu Skarbowego w ogóle
    nie wyświetla mi się jego nazwa; w miejscu gdzie powinna być nazwa
    Urzędu wyświetla się tylko przecinek, a poniżej jest tylko numer
    rachunku!
    Chcąc mieć pewność, że faktycznie przelewam kasę do Urzędu Skarbowego, a
    nie na jakiegoś "słupa", za każdym razem sprawdzam numer rachunku czy
    jest zgodny z tym, który mam w swoich notatkach zapisany.

    I to wszystko według Ciebie ma być zmianą na lepsze?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof