    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank - ubezpieczenie niskiego wkladu mPLAN
    Date: Fri, 29 Oct 2010 23:54:28 +0200

    "KuFeL" <k...@g...com> wrote in message
    news:776c031d-2a6c-4b09-833a-e630d65622bf@x42g2000yq
    x.googlegroups.com...
    Dostalem wlasnie od mbanku mily liscik ze w ciagu tygodnia zamierzaja
    mi sciagnac bardzo konkretna kwote. Tlumacza sie ze jest to zgodne z
    zapisem w umowie pod nazwa 'prawne zabezpieczenie kredytu'. Problem, o
    ile tak to mozna nazwac, to to że ja takiego zapisu, o UNWW w umowie
    nie mam - jest hipteka, ubezpieczenia na zycie, ubezpiecznie murow,
    ale slowa o UNWW. Poza tym jak bralem kredyt, to wzialem go na 70%
    nieruchomosci wiec nie bylo UNWW. A w mailu pisza do mnie ze jest to
    odnowienie.

    Czy UNWW to jest zapis w umowie czy moze tego zapisu nie ma, bo wynika
    to z jakichs dyrektyw KNF badz czegos jeszcze innego?

    Jutro tak czy owak jade do mbanku to wyjasniac, bo nic mi sie tu nie
    chce w calosc ulozyc.

    Jest cos takiego w umowie.
    koszt ubezpieczenia to 3,5% od różnicy pmiędzy aktualnym zadłużeniem a
    wymaganym wkładem własnym w wysokości 20% na dzien odnowienia ubezpieczenia.

    przykładowo: kredyt na 200k na 100%, UNWW opłacone z góry przy zawieraniu
    umowy na okres 36M,
    3,5% * 40k = 1,4k ( z tego co wiem na poczatku są jakies "promocje" wiec to
    UNWW było tańsze na pierwsze 36M)

    Sytuacja po 36M:

    wymagany wkład własny 20% = 0.2*200k = 40k
    a spłacono dajmy na to dopiero 20k (kapitału) po 36M.

    koszt odnowienia UNWW na kolejne 36M = 3,5* (40 - 20) = 700 pln.

    Dziwne jest tylko u Ciebie to że Twój wkład własny wogóle przekraczał 20% na
    samym początku wiec nie wiem czemu mBanku ma jakiś problem.
    Może mają skopany system i wysyłają to z automatu.
    Zakładam hipotetycznie że formuła została ustawiona ze względu na fakt że
    wkład własny został przyjęty jako kapitał spłacony. Byc może zakładali z
    góry że wszyscy biora kredyt na 100% i wtedy formuła byłaby poprawna.
    Niestety ktos chyba cos skopał (choc to dośc nieprawdopodobne, ale juz nie
    takie kwiatki widziałem).

    Anyway daj znać jako to poszło. Niezmiernie jestem ciekawy.
    Płaciłeś UNWW na początku kredytu ? (sprawdz wszystkie pozycje)

    pozdrawiam
    george