    From: Visco <v...@v...co.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank - ubezpieczenie niskiego wkladu mPLAN
    Date: Sat, 30 Oct 2010 17:50:51 +0200

    On Fri, 29 Oct 2010 15:18:38 -0700 (PDT), KuFeL <k...@g...com> wrote:
    cany
    >bodajze po 2,2 PLN a dziś jest prawie 3 PLN. Z tego tylko moze to
    >wynikac. Z drugiej strony zadnego zapisu w umowie nie ma.

    po pierwsze, jeśli nie masz zapisu w umowie (np. z powodu że jak brałeś kredyt
    to miałeś wymagany Wkład własny) to się tym zasłaniaj, niech ci wskażą
    odpowiednią podstawę.
    po drugie, albo wziąłeś kosmiczny kredyt, albo to jest kwota kapitału jaką
    musiałbyś spłacić żeby nie było wymagane UNWW
    (liczyłem dla kredytu 500k pln, pierwotnego wkładu 30%, kursu chf 2,2 wtedy i
    teraz i wyszło mi UNWW poniżej 2kpln, strzelając oczywiście ile kapitału
    spłaciłeś, bo tego nie wiem)
    po trzecie, możesz wykazać że nieruchomość jest teraz więcej warta niż wtedy (o
    ile jest ;-)

    Ja miałem też ostatnio przeboje z UNWW
    Sytuacja szczególna - w momencie uruchamiania kredytu wkład własny był na
    poziomie 2% (opłata wstępna), UNWW wymagane na 5 lat (sic!), jednak w momencie
    finalizowania zakupu nieruchomości (po 9 misiącach)wkład własny był na poziomie
    40% (ze sprzedaży mieszkania). Po pięciu latach bank się budzi że muszę zapłacić
    800pln za UNWW na kolejne 5 lat. Na co ja im odpisuję że wymagany wkład własny
    to ja już miałem 4 lata temu, a poza tym nieruchomość jest warta prawie 2x
    więcej (ten sam developer sprzedaje identiko nieruchomości w okolicy). Grzecznie
    przyznali mi rację i odstąpili.
    Błąd banku polegał na tym że wkład własny był liczony: kwota kapitału jaki
    spłaciłem do kredytu jaki mi dali, a nie do wartości nieruchomości z aktu
    notarialnego.

    Sprawa ma jeszcze ciąg dalszy, jak już zmusili mnie do przeczytania wszystkich
    papierów jeszcze raz, to znalazłem zapisy że mają mi zwrócić weksle (były
    wystawione do UNWW) wręcz powinni mi je zwrócić 4 lata temu jak spełniłem
    warunek wymaganego udziału własnego! No to zarządałem ich zwrotu i już ze 2
    miesiące nie mogą ich znaleźć. Czym (kim) mogę ich postraszyć? KNF interesuje
    się tym że bank gubi weksle?
    --
    ASSek