  • Data: 2010-07-29 21:56:14
    Temat: Re: mbank wypowiada KK
    Od: MK <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Lip, 23:28, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nie wiem skad te dziwne teorie. Informacje o autoryzacjach to doskonale
    > dane o tym, ile pieniedzy bedzie potrzebnych jutro/pojutrze/itp. Jesli
    > np. jakims cudem posiadacze KK nagle ktoregos dnia wykorzystaliby cale
    > limity, to (zakladajac w ogole sensowna sytuacje banku itd) bank mialby
    > troche czasu na "zorganizowanie" srodkow, ktore nie sa potrzebne
    > przeciez w momencie autoryzacji, a dopiero w momencie rozliczenia
    > transakcji.

    A takie hasla jak Bazylea, Nowa Umowa Kapitalowa, adekwatnosc
    kapitalowa, wspolczynnik Cooka to kolega slyszal? Bank nie moze w
    calosci finansowac aktywow kapitalami obcymi. Problem w tym, ze
    teoretycznie srednio 8% musi sfinasowac kapitalami wlasnymi. Tego nie
    da sie zmienic w ciagu 2 dni :). Oznacza to wiec, ze musi zamrozic
    kapitaly jakiegos % przyznanych limitow, wynikajace z VaR, a to ma
    wplyw np. na ROE, nieprawdaz?

    MK