eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[media] W sklepie również mogą zeskanować kartęRe: [media] W sklepie również mogą zeskanować kartę
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.viknet.p
    l!not-for-mail
    From: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [media] W sklepie również mogą zeskanować kartę
    Date: Tue, 27 Dec 2005 10:23:50 +0100
    Organization: VikNet NEWS Server
    Lines: 53
    Message-ID: <dor181$2mcs$1@main.viknet.pl>
    References: <d...@s...poczta.onet.pl> <docg0g$2cbh$1@main.viknet.pl>
    <s...@p...ani>
    NNTP-Posting-Host: solo
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: main.viknet.pl 1135675457 88476 193.29.255.71 (27 Dec 2005 09:24:17 GMT)
    X-Complaints-To: b...@p...viknet.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Dec 2005 09:24:17 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:373220
    [ ukryj nagłówki ]

    Jacek Osiecki wrote:

    >> Czy ktoś z Was
    >> kiedyś zgłosił to ochronie? Mnie w supermarkecie karta zniknęła na 3
    >> sekundy. Wystarczyło, żeby dowiedział się o tym manager (kasjera nie
    >> informowałem o moich watpliwościach). ...
    >
    > Cóż, jakoś ja nie widzę powodu by robić sceny dlatego że przez chwilę
    > nie widziałeś swojej karty. Skimming to nie reguła a rzadki wyjątek,
    > a psychoza pt. "nie spuszczaj karty z oka" to co najmniej przesada.
    > Karty są po to, aby ułatwiać życie, a nie być źródłem stresów i
    > nerwicy :)

    Tak własnie wyglada rozmowa jesli ktoś przekręca FAKTY. Pisałem i
    awanturze czy scenach? Nie. Powiedziałem to dyskretnie. Chyba lepiej,
    żeby kogos sprawdzono. PO pierwsze procedura obsługi karty nie obejmuje
    chowania jej przed klientem, a ponadto można wielu ludzi uchronić przez
    kłopotami (choćby to miała byc "jedynie" reklamacja).

    Dziwię, się że umniejszasz problem, bo o skanowaniu kart słyszy się
    czesto i wydawało mi się, że jedynie skanujący karty chcieliby, żeby
    temat przemilczeć. Ponadto nie trzeba skanować. Wystarczy przyłożyć
    kartę do plasteliny (odbić dane karty) i zapamiętać 3 cyfry z odwrotu, a
    już można dokonac transakcji w internecie. Nie pisz tylko , ze odkryłem
    Amerykę, bo o takim sposobie sam od kogoś słyszałem (więc część ludzi go
    zna), a lepiej, żeby prócz złodziei także klienci znali ten sposób.

    >> Gdyby coś mi zniknęło z konta, to od razu wiedziałbym gdzie iść.
    >
    > Ja też - do banku.

    O ile ma się odpowiednie ubezpieczenie. Cześć zapłaci, bo nie ma
    ubezpieczenia za kradzież pieniędzy przez zastrzeżeniem karty.

    >> Praktycznie wszystkie kradzieże wynikają z nieuwagi klientów.
    >
    > Tu się zgadzam.

    i ta również - w dodatku jest (moim zdaniem) duzym "grzechem".

    >
    >> Patrzyliście może ile kamer jest wokół kasy? Wklepywanie PIN-u tak
    >> aby nikt nie widział to fikcja.
    >
    > Bo co, wstyd zakryć ręką pinpad? :)

    Na potrzebę takiego postępowania chciałem m.in. zwrócić uwagę.


    --
    Pozdrawiam
    Leszek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1