  • Data: 2009-11-07 20:22:05
    Temat: Re: mieszkania w Unii Europejskiej
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Trochę nie na temat, ale nie mogę znaleźc odpowiedniej listy dyskusyjnej,
    > tutaj dużo się dyskutuje o lokatach, oprocentowaniu i tak dalej, podczas
    > gdy
    > mnie ciekawi coś takiego:
    >
    > W jakim kraju Unii Europejskiej (może także: w jakim mieście) jest
    > najkorzystniejszy stosunek ceny mieszkania do późniejszych przychodów z
    > ewentualnego wynajmowania go komuś? Czyli stopa zwrotu? Czy też wszędzie
    > jest
    > mniej więcej tak samo? Zapewniam, że nie oczekuję żadnych widowiskowych
    > wyników.
> [...]

    W UK najwiekszy serwis online mieszkaniowy to:
    http://www.rightmove.co.uk/
    Najpierw sprawdz w jakies okolicy cene domu a potem w tej samej oferty
    wynajmu.
    Dla ulatwienia:
    Londyn jest najdrozszym miastem.
    Najlepsze dzielnice Londynu to polnocno zachodnie okolice pomijam scisle
    centrum.
    Wynajajecie 3 pokojowego domu (3 sypialnie plus libingroom, kuchnia,
    lazienka) to ok 1200-1400 funtow miwsiecznie (czasem wiecej zalezy od
    okolicy). Srednia cena to ok 320 000funtow.
    Generalnie rent w UK ostatnio spadl wraz z cenami, rynek przezywa kompletny
    zasrtoj! Choc podano niedawno na BBC, ze pozyczki hipoteczne (mortgage)
    drgnely to jednak sprzedaz nadal spada.
    Mozna sie targowac naprawde niezle... np. dom wystaiony rok temu za 250000
    funtow poszedl ostatecznie za 180000funtow!!!!
    Ilosc przejec przez banki domow w tym roku jest prawie podwojona w
    porownaniu z rokiem poprzednim!
    To wszystko sklada sie na nienajlepszy obraz rynku nieruchomosci w UK....
    Ilosc podan o domy panstwowe wzrosly prawie o 150%!
    Tak ogolnie przedstawia sie sytuacja na rynku w UK.
    Eksperty roznej masci twierdza, ze za rok, dwa bedzie najlepsza okazja do
    zakupow (2010, 2011).
    Ale kto ich tam wie...