    From: "Artur A. Surowiec" <A...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: nazwy banków [OT]
    Date: Mon, 30 Aug 2004 20:31:02 +0200

    Marek napisał w swoim mailu z Sun, 29 Aug 2004 13:07:05 +0200:
    > No już bez przesady!!! A jeśli już, to "i PKO BP SA".
    W skrócie w mowie potocznej "PKO" tak jak BRE Bank w skrócie na grupie
    zwany jest "BRE" (a nie "BREB" wg zasady tworzenia skrótowców) albo Bank
    BPH to w skrócie "BPH" (a nie "BBPH" w zasady tworzenia skrótowców).
    > Ale ile można... Przecież wiadomo, że jak ktoś napisał PeKaO, to
    > chodziło mu o Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna (posługującego się
    > - wedle statutu - skrótem Bank Pekao S.A.,
    Nie wiem czy wiadomo, Pekao i PKO rozumiem, a PeKaO to jest zupełnie po
    środku. Co więcej uważam że autorowi pytania chodziło o PKO, bo jak dla
    studenta to i taniej i więcej bankomatów a obsługa i % na podobnym
    poziomie.
    > a wg zasady tworzenia
    > skrótowców: Bank PKO SA czy też BPKO SA), a nie o Powszechną Kasę
    > Oszczędności Bank Polski S.A. (w skrócie PKO BP SA).
    No ale myśle, że Twój prawie wyczerpujący wykład powinien wyjaśnić
    wszystkie wątpliwości wszystkich dotyczące nazewnictwa tych banków tylko
    jeszcze pozostaje wątpliwość co do kropeczek S.A./SA bo czemu PKO BP
    *SA* i Bank Pekao *S.A.* ?