  • Data: 2010-09-03 23:26:38
    Temat: Re: neoBANK - zaokrąglanie
    Od: "Blue" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości
    news:i5rucb$g02$1@news.onet.pl...

    > Z historii jednej z lokat:
    > Data | Opis | Kwota | Saldo
    > 2010-09-01 | Założenie lokaty terminowej 1019,37 zł 1019,37 zł
    > 2010-09-02 | Kapitalizacja odsetek na dzień "2010-09-01" 0,16 zł 1019,53
    > zł
    > 2010-09-02 | Przeksięgowanie odsetek MA na rachunek "X" 0,16 zł 1019,37 zł
    > 2010-09-03 | Kapitalizacja odsetek na dzień "2010-09-02" 0,15 zł 1019,52
    > zł
    > 2010-09-03 | Przeksięgowanie odsetek MA na rachunek "X" 0,15 zł 1019,37 zł

    Z tego wynika, że do obliczeń nie zaokrąglają do 1gr tylko np do 4 miejsc po
    przecinku, a saldo podają zaokrąglając do 2 miejsc (do 1gr).
    Niektóre fundusze inwestycyjne w ten sposób wyceniają swoje jednostki. Co
    innego widzisz w internecie, co innego przychodzi na wyciągu - oczywiście
    różnice są groszowe. Jednak jest to wyraźnie zaznaczone w opisie funduszu. W
    każdym razie w żadnym banku jeszcze się z czymś takim nie spotkałem
    niezależnie czy to była lokata jednodniowa czy tez konto oszczędnościowe.
    Skoro tak Cię to gryzie to pisz reklamację. Niech wyjaśnią jak liczą i
    dlaczego tak, a nie jak w innych bankach i na jakiej podstawie. I nie ważne
    że to tylko 1gr. Chodzi o zasadę. Przecież lokaty z dziennymi odsetkami
    zakłada się po to żeby zarabiać właśnie te grosze. Daj znać na grupie co z
    tego wynikło.
    B.