  • Data: 2003-08-08 17:02:33
    Temat: Re: nordea/lg - jaki adres
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message
    news:bgvld7$q0e$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > skoro zgodne z umowa to prawidlowe :-))

    Pytanie czy jest faktycznie zgodne. Otoz ostatnio wiele razy, ze pewniki o
    ktorych byly przekonane banki, nie byly juz tak jednoznaczne dla sadu lub
    UOKiK.

    > w takiej sytuacji na miejscu banku 31 zamknalbym ci rachunek a potem przez
    > 30 dni trzymal zamkniety zeby po przekonaniu sie ze nic nowego z rachunku
    > nie splynelo przelac ci reszte na inne konto.

    Ciekawe na jakiej podstawie skoro w umowie jest zapis, ze mozna ja rozwiazac
    "za 30-to dniowym okresem wypowiedzenia". W tym wypadku bank dostaje
    wypowiedzenie 30 dni wczesniej, ma termin rozwiazania umowy, a po jej
    rozwiazaniu nie moze prowadzic rachunku, ani obciazac klienta kosztami jego
    obslugi po rozwiazaniu umowy. Bank ma prawo nawet po zamknieciu rachunku
    dochodzic splaty zobowiazan ktore splynely po jego zamknieciu [czeki,
    transakcje kartowe itp], moze nawet skorzystac z bankowego tytulu
    egzekucyjnego.

    > Tyle ze takich dyspozycji "na przyszlosc" (że 31 chcesz zlikwidowac
    > rachunek) banki nie przyjmuja.

    Co znaczy nie przyjmuja? Chcesz powiedziec, ze jak przyniose na pismie to
    nikt z pracownikow banku takiego pisma nie przyjmie? ;)

    > Normalny klient zaklada sobie konto w innym banku, przelewa wszystko
    > zostawiajac 10-20 zl i wydaje dyspozycje zakmniecia rachunku, jak juz nowy
    > dziala. Uzywajac nowego spokojnie czeka az stary bank sie rozliczy.

    Normalny klient w normalnym kraju, gdzie obie strony umowy traktuja sie jak
    partnerzy, nie musi dokonywac takich kombinacji ;).

    > Co do prowizji za prowadzenie rachunku ktory juz jest zakmniety i nic z
    nim
    > nie mozesz zrobic to żeczywiście jest chamstwo i bezczelność - z takim
    > zachowaniem spotkałem się jedynie w BZ-WBK i to przez 60 dni, ale nie
    > chcialo mi sie z nimi juz walczyc

    A jak sie za malo zostawilo na rachunku to dac sie wpisac na rozne dziwne
    listy ;). Po co cos robic... ;)

    Maciej