eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankinowy harmonogram - splata przed terminem kredytu hipotecznegoRe: nowy harmonogram - splata przed terminem kredytu hipotecznego
  • Data: 2005-05-19 22:18:58
    Temat: Re: nowy harmonogram - splata przed terminem kredytu hipotecznego
    Od: "trainer" <t...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

    tarpan wrote:

    > JA PYTAM O COS INNEGO:

    a co tu analizować?
    w momencie który opisujesz (po 2 latach) nie jest istotne dla naszej sprawy,
    ze splacales kredyt przez ostatnie 2 lata, jestes jakby w punkcie wyjscia.
    Czyli nie mieszaj do tego wcześniejszej spłaty twoja sytuacja decyzyjna
    polega tylko na tym:

    >korzystniejsze jest zmniejszenie wysokosci
    > rat (powiedzmy z 1500/miesiac do 900/miesiac i pozostanie przy 20 letnim
    > okresie) CZY
    > skrocenie czasu splacania i utrzymanie rat w wysokosci 1500/miesiac przez
    > 10
    > lat (zamiast przez 18lat).

    Weź teoretyczne skrajne 2 przypadki:
    A. jeżeli spłacisz to szybko np. tego samego dnia kiedy bierzesz kredyt -
    nie zapłacisz wcale odsetek
    B. jeżeli będziesz spłacał to długo (w czasie dążącym do nieskonczonosci
    czyli rata kapitałowa=0) to będziesz płacił odsetki wg stopy obowiązującej
    dla tego kredytu (nie wiem - 3%? 8%?)
    Odpowiedź na pytanie "co wybrać?" zależy od ciebie - jeżeli masz lepsze
    zastosowanie dla pieniędzy niż natychmiastowa spłata (czyli uważasz stopę za
    niską) będziesz dążył do wariantu B, jeżeli nic lepszego niż stopa kredytu
    nie jesteś w stanie zarobić na kapitale, korzystne będzie dla ciebie
    przesuwanie się w stronę A.

    trainer