    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: numer ABA
    Date: Fri, 20 Aug 2004 15:05:50 GMT

    In article <4...@p...google.com>,
    d...@p...onet.pl says...
    > Witam,
    > posiadam konto w amerykańskiej instytucji finansowej (nie jest to
    > bank). Chcę wykonacć przelew środków ze swojego konta w tej instytucji
    > do banku w Polsce. Obsługa amerykańska żąda ode mnie podania numeru
    > ABA banku odbiorcy, bądź chociaż amerykańskiego banku korespondującego
    > z moim bankiem w Polsce.
    > Niestety żaden bank w Polsce (a próbowałam się informować we wielu)
    > nie posiada numeru ABA, nikt z obsługi nie potrafi mi także podać
    > takich numerów amerykańskich banków korespondujących.
    > Czy któryś z polskich banków posiada numer ABA?
> [...]

    ABA to o ile sie nie myle numer rozliczeniowy banku dla amerykanskich
    instytucji

    http://www.aba.com/default.htm

    Albo pytaja sie ogolnei o numer rozliczeniowy .... albo ... co jest
    bardziej mozliwe pytaja sie o numer ABA banku posrednika. Wiekszosc
    bankow sama sobie radzi ze znalezeiniem odpowiedniego ABA dla przelewow
    miedzynarodowych. Upewnij sie ze twoja instytucja rozumie, ze ty chcesz
    zrobic transfer miedzynarodowy.

    AP