    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: o podatkach
    Date: Fri, 06 Nov 2009 09:44:48 +0100

    XXL wrote:

    > Podatek pogłówny jest absurdem i UPR już dawno wycofał się z tego
    > nierealnego pomysłu na rzecz idei niskiego podatku liniowego (w okolicach
    > 10%).
    >
    > Ale powtarzam pytanie, na które obaj nie odpowiedzieliście: gdzie są
    > szczegółowe wyliczenia?
    > Wyliczenia dotyczące tego jak podatek pogłówny bądź b.niski podatek
    > liniowy wpłynęłyby na budżet państwa.
    > UPR powie na pewno, że budżet państwa go nie interesuje bo im mniej w
    > budżecie tym więcej w kieszeniach obywateli. Teoretycznie tak, ale co z
    > wydatkami sztywnymi budżetu?
> [...]
    Nie interesuje mnie co robi UPR. Szczegółowych wyliczeń nie mam, pisałem o
    swoich przekonaniach i marzeniach. Takie rozwiązanie nie przystaje
    oczywiście do takiego socjalnego budżetu jaki jest teraz. Pisałem o stanie
    docelowym, nic nie pisałem o metodach dojścia do tego stanu. W stanie
    docelowym nie byłoby dopłat do emerytur bo tym zajmowałby się każdy
    indywidualnie. Państwo nie mieszałoby się do emerytur. Jeżeli chodzi o
    metody dojścia do takiego stanu to pomysł pierwszy z brzegu byłby taki.
    Ludzi urodzonych po 2015 roku nie obowiązuje, żaden państwowy system
    emerytalny. To jest wystarczająco dużo czasu by ewentualni rodzice
    zadecydowali co zrobić, a człowiek urodzony w i po 2015 roku ma prawa nabyte
    takie, że o swoją emeryturę dba sam. Na koniec Cię uspokoję. Nie zależy mi
    na tym by Ciebie przekonać czy kogokolwiek innego. Możesz sobie myśleć co
    chcesz. Czy to co napisałem jest możliwe czy nie. Opisałem tylko to co ja
    sam myślę. Nie identyfikuje się z żadną partią. Jak pisałem, w wyborach
    popieram najmniej idiotyczną. Ostatnio taka była PO.