    From: "" <s...@b...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: odradzam kredyt mieszkaniowy w PBK BPH
    Date: 13 Aug 2003 13:00:47 +0200

    Witam

    >Chce kupic mieszkanie spoldzielczo wlasnosciowe, ktore nie ma uregulowanych
    >gruntow. Dzierzawi je gmina. W zwiazku z tym poszlam do banku i spytalam sie
    >czy na takie mieszkanie mozna zalozyc ksiege wieczysta z hipoteka. Cytuje
    >odpowiedz pani z banku: "...Oczywiscie, w takiej sytuacji zaklada sie ksiege
    >na lokal, a nie na grunt

    W pełni to potwierdzam, sam mam kredyt zabezpieczony taką hipoteką.
    Status gruntów spółdzielnia ureguluje dopiero pod koniec roku.

    >i na dluzszy czas ubezpiecza sie kredyt....".

    A to niby dlaczego, ubezpieczenie trwa do momentu ustanowienia hipoteki.
    W Krakowie założenie hipoteki trwa trzy dni więc jak wszystko dobrze
    się ułoży o całość można załatwić w jeden miesiąc.

    >Z mojej strony nie ma zadnego problemu, poniewaz oboje z mezem mamy umowy na
    >stale i zarobki wystaczajace do wziecia kredytu. Czekam juz drugi tydzien
    > (na ogol czeka sie 1 tydzien) na odpowiedz z banku i dzis dowiedzialam sie,
    >ze niestety sa problemy z przyznaniem kredytu, poniewaz spoldzielnia ma
    >nieuregulowane grunty i nie mozna zalozyc ksiegi wieczystej.
    >Juz nigdzie nie zdaze wziac kredytu przed upywem ostatecznego terminu
    >podpisania umowy koncowej.

    >Nie wiem, czy to jest brak kompetencji, czy celowo oklamuje sie klientow?

    W moim przypadku dodatkowo spółdzielnia nie chciała się zgodzić na założenie
    księgi wieczystej dla mieszkania ale okazało się że taka zgoda wcale nie
    jest potrzebna.
    Jeśli chcesz mieć pewne informacje to nie słuchaj tego co mówią w banku albo
    w spółdzielni tylko idź do sądu i tam się zapytaj.

    Pozdrawiam
    SJ