    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: odwiedziłem ojczyznę
    Date: Fri, 16 Jul 2021 10:59:40 +0200

    dyskusyjnych:1adgajfhl68v6$.3xzvtx2h3paa.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Thu, 15 Jul 2021 08:29:59 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

    >Ostatnio umowę podpisywałem w 2017 i oczywiście wybrałem najtańszą,
    >ale
    >wtedy nie odbiegała jakoś drastycznie od innych ofert.
    >Dopadł mnie, rzecz jasna, Sasin, który najpierw obiecywał dopłaty do
    >rachunków za prąd, a teraz mętnie się wije, że będą tylko dla
    >najuboższych.
    >Ustawa jest niezmiennie opracowywana i tak od kilku lat.

    Teraz bedzie Nowy Ład, to moze tam trafi :-)

    >Słyszałem, że wystarczy nie kraść, więc nie rozumiem, skąd te
    >problemy.
    >Winne są rosnące ceny praw do emisji dwutlenku węgla i konieczność
    >finansowania górnictwa za pośrednictwem firm energetycznych, czego
    >misiewicze jakoś nie ogarnęli.

    Zaraz zaraz.
    Komu za te prawa placimy?

    Bo jak czytam
    https://www.cire.pl/item,217244,1,0,0,0,0,0,polska-p
    o-raz-pierwszy-sprzedala-uprawnienia-do-emisji-co2-p
    owyzej-50-euro.html

    to Polska sprzedaje prawa do emisji CO2, i to drogo.
    Wiec Polska zarabia. Czyzby wiec ... wystarczy nie krasc?

    Choc Ursula mowila ostatnio jasno - trzeba wprowadzic podatek weglowy,
    wysoki, tak aby przedsiebiorcy sami wybrali tansze, ekologiczne,
    rozwiazania.

    J.